דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נהפוך כל פעולה ל"קורבן"

נהפוך כל פעולה ל"קורבן"

הדבר העיקרי שחסר לנו על מנת להצליח בעבודתנו הוא, להעביר את תשומת ליבנו מההצלחה החיצונית הגשמית, ישירות ממקום העבודה, להצלחה הפנימית הרוחנית, כלומר לגילוי הבורא. גילוי הבורא אמור להפוך למטרה היחידה שלנו, וכל עבודתנו, ההפצה, הלימוד, המאמצים בכל רגע בחיינו צריכים להפוך להיות האמצעים להשגת המטרה הזאת.

אך לא להיפך! אנחנו לא מתפללים לבורא שנצליח בהפצה או בחיים. כך פועלות כל הדתות שפונות לבורא אך ורק שיעזור לאדם בדברים הגשמיים ושיסדר לו את החיים. אמנם אנחנו להיפך, זקוקים בכל החיים האלה רק לשם ההצלחה בדבר אחד: גילוי הבורא, להתקשר עימו ולהרגיש שבכך אנו מביאים לו נחת רוח.

בינתיים חסרה לנו כוונה טהורה כזאת בכל הפעולות שלנו. אפילו שתהיה מלאכותית ולא תתאים למצב הרוח ולרגשות שלנו, בכל זאת, מתוך "שלא לשמה" מגיעים "לשמה". ולכן בינתיים אנחנו מביעים את הרצון הזה רק בצורה חיצונית ומחפשים מילים נכונות לביטוי הכוונות שלנו.

אף על פי שהכוונות הללו עדיין אינן אמיתיות ואינן באות מבפנים, אנו רוצים שהן יגיעו מעומק לבנו. אנו פועלים בדומה לילדים קטנים שחוזרים על הפעולות של המבוגרים ללא שום הבנה. זה חודר בנו בהדרגה יותר ויותר עד שההרגל נעשה טבע שני, ואז אנחנו מתחילים להרגיש את משמעות המילים.

גם ברצונות שבינתיים הם לא אמיתיים ניתן למשוך את המאור המחזיר למוטב שמתוך "האור המקיף" הוא יהפוך לפנימי. מבנה הסולם הרוחני והיחס בין ה"פרצופים" הרוחניים נותנים לנו אפשרות כזאת. הכול מוכן בכוונה כך שנוכל לעורר את פעולת האור עלינו אף על פי שאנחנו עוד לא נמצאים בעולם הרוחני.

אז בואו, בזמן שאנחנו משקיעים מאמצים רבים כל כך בפעולות החיצוניות, קודם כל נצרף אליהן את הכוונה הנכונה. כמו שכתוב "מצווה ללא כוונה כגוף בלא נשמה". ואם אנחנו רוצים לעשות "מצווה", כלומר פקודה מהבורא להתקרב ולהדבק אליו, אז מכל פעולה שלנו אנחנו חייבים לעשות "קורבן", כלומר "קירוב".

בין שני ה"כרובים" (המלאכים במשכן העדות), שהם שני הכוחות שלנו יחד – שמאל וימין, קבלה והשפעה – יתגלה לנו קול הבורא. נשמע אותו בין שני ה"כרובים" (כפי שמשה שמע). ניתן לעשות זאת אם נעבוד עם הכוחות שלנו בצורה נכונה: לפני כל פעולה נשתדל להתרכז בכוונה שלנו לגילוי הבורא על מנת שנעשה לו נחת רוח, כמו לאדם האהוב.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 09.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לא למען הצלחה בעולם הזה
החיים ניתנו להשגת הבורא שלהם
לעזור לעולם לגלות את הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest