דף הבית / הכול על הקורונה / נגיף הקורונה – הטבע יגבור עלינו

נגיף הקורונה – הטבע יגבור עלינו

שאלה:  אחוז התמותה כתוצאה מנגיף הקורונה  עומד על 3-5%, האם יהיה נכון לאפשר ל-3-5% האלה למות כדי לא לעצור את התנהלות הכלכלה בכך שמכניסים את כל העולם להסגר ובידוד, למשבר מתמשך שיכול להיות גרוע יותר ממותם של 3-5% בני אדם?

תשובתי: אני לא קושר זה עם זה, אני מסתכל על העולם אחרת לגמרי. מצד אחד, ישנה המחלה של הגוף האנושי שכתוצאה ממנה האדם מת ומצד שני ישנו הפחד שהמחלה  מעוררת באדם. אנשים  מסתתרים מפחד בבתיהם, מתרחקים זה מזה. מנקודת מבטה של ההנהגה העליונה לאחד אין  קשר לשני.

מצד אחד נשלח הנגיף, מצד שני נשלח הפחד שמלווה אותו וזה הכול. האם יכול להיות שאפשר היה להסתפק בפחד בלבד ללא הנגיף? לא, צריך להיות ביסוס כלשהו, יסוד. כמו כן אין טעם לשלוח נגיף ללא פחד, לכן ניתן השילוב של נגיף ופחד. מה גם שמדובר בשתי מערכות שונות לגמרי, האחת, בעיות שמעוררות ומזמינות פחד. השנייה, פניקה ובעיות שמעוררות את המחלה. במה מועילים לנו הפחד והפניקה? בכך שהם עוצרים את האנושות מהמשך התפתחות  כלכלית, פוליטית, גשמית שאין בה  צורך כלל.

מכאן אדם יכול להתעורר ולחשוב: "מה אני עושה עכשיו? בשביל מה אני צריך את כל זה?" בעל כורחנו אנחנו מייצרים 50-70%  תוצרת שאין בה  צורך כלל. עלינו לעצור ולא להמשיך לעשות זאת. היום משפחות רבות נשארות בבתים, נראה כי זו הזדמנות להתבונן על המשפחות שלנו ולבחון היכן ילדינו העבירו את זמנם, במה הם עסקו. בכמה הזדמנויות בעבר המשפחה התאספה בבית וכולם ישבו יחד? לפתע כולם לאט לאט משתדלים להתקרב ביניהם. תחילה ישבו בחדרים נפרדים, בפינות שונות של הבית כפי שהתרגלו לשבת ביחידות. בהדרגה מתחילים לדבר זה עם זה ואפילו לשחק במשחק משותף מפני שיש זמן פנוי, ישנה אפשרות.

זה מצב מאוד חשוב, העולם  כולו משתנה! לכן אני חושב שלמעשה הנגיף שהתגלה מביא למצב "טוב”, הוא מעורר את כל האנושות. אם העולם היה ממשיך כהרגלו לזהם את השמיים,  רק כתוצאה מכך היו מתים הרבה יותר בני אדם מאשר על ידי הנגיף. עלינו לבחון את הדברים בצורה גלובלית ואז יתגלה לנו שניתן לעשות חשבון אחר לגמרי.

מתוך פרספקטיבה רחבה יותר ניתן להבין שכתוצאה מההתמודדות עם הנגיף הפסקנו ייצור  של סחורות שאין בהן צורך, הפסקנו קשרים שאין בהם צורך, פסקו טיסות מיותרות וכולי. האם נבחר להפוך את כדור הארץ הזקן שלנו לפורח, לרך כמו אימא טובה? מה עוצר אותנו מכך?  מדוע אנו רואים את העולם במבט  צר כל כך?

כאשר נקבל את כל מערכת הטבע בצורה פתוחה יותר, נגלה שמגיע כוח שמרומם את העולם, שמחייב אותנו להתנער מהשגרה ולחשוב על מה שאנו עושים בעולם. לזה גורם הנגיף החכם שלנו. בטבע דבר אינו נעשה לחינם או נגד האנושות, הכול נעשה רק כדי להביא את בני האדם לקשר הדדי נכון, ליחסים טובים. המטרה היא לסייע לנו לזהות את האגואיזם שלנו כרע ואז נוכל להפוך אותו לטוב.

הטבע  חזק יותר מהאנושות, הוא יכול לחייב את כולם לעצור במקומם חסרי אונים. כאשר אני צופה בתגובת האנושות  לנגיף הקורונה, אני מתחיל להאמין שבהחלט יכול להיות שלאנושות  צפוי עתיד טוב, והטבע לבסוף יגבור עלינו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית 22.03.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest