דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מתקן הדמיה לחקר אמת ושקר

מתקן הדמיה לחקר אמת ושקר

ל"קליפה" יש עבודה מאוד חשובה ומיוחדת: היא מראה לנו את הטעויות והשגיאות על עצמה. בעצם אנחנו לא טועים, אלא רק רואים את הטעות. על ידי הקליפה אנחנו מתחכמים, לומדים, ולמעשה לא פוגעים ולא מזיקים לעצמנו וליחסים שלנו עם הבורא.

אנחנו רק לומדים את זה, כמו במשחק, כמו בהדמיה, אנחנו מתאמנים באיזו תבנית, באיזה מתקן הדמיה. וכל זה הודות למערכת הקליפות, שנותנת לנו הזדמנויות לגלות את האמת והשקר, לעבוד איתם, ללמוד את התוצאות מהמעשים שלנו. אבל כל הפעולות הללו אינן נחשבות לאמיתיות.

כל "עולם הקליפות", כל עולם הרע, כל הבריאה שאינה שייכת כביכול לבורא, נברא דווקא כדי ללמד אותנו את העבודה עם החצי הזה, איך להבין בצורה נכונה ולארגן את עצמנו לחצי השני, הנכון והטוב של הבריאה.

ה"קליפה" לוקחת על עצמה את העבודה הזאת, מלווה את האדם ומלמדת אותו. לכן אנחנו ניזונים מהקליפות בכל תקופת הלימוד שלנו, כל עוד לא מוכנים לעולם הרוחני. ואחר כך מגיעים לקדושה.

נאמר: "זה כנגד זה ברא אלוקים", עולמות דקדושה כנגד הטומאה. אם אנחנו לא נעבור דרך מערכת הקליפה וכל פעם לא נלמד ממנה, אז לא נוכל לעבור לצד הנכון, השייך לקדושה.

ומהקדושה שוב חייבים לחזור לצד הקליפות וללמוד, להתאמן כמו במתקן הדמיה, כדי לחזור משם לקדושה. כי אי אפשר להיכנס לקדושה אם לא מוכנים. והקליפה מכינה אותנו לזה, וברגע שאתה משיג את המצב הדרוש, היא פותחת לפניך את הדלת: "נו, עכשיו אתה מוכן, לך לשם!".

שתי המערכות הללו נמצאת זו מול זו, מה גם שמצד הקליפה יש הרבה יותר מערכות של בלבול, תחכום, שעובדות ביחס אלינו. אחר כך אנחנו לא צריכים אותן, כי אנחנו נכללים ממערכת הקליפה, ואחר כך על פני המערכת הזאת יכולים לעשות חשבונות קלים ופשוטים, ומגיעים לאור הפשוט. אבל זה כבר לאחר שנכללים מכל המערכות המורכבות של הקליפה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, הקדמת ספר הזוהר, 13.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
חיסון הכרחי מהאגו
מה זו קליפה?
הקליפה והאגו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest