דף הבית / חכמת הקבלה / מתנות של אברהם

מתנות של אברהם

שאלה: במה שונות השיטות הרוחניות של המזרח מחכמת הקבלה, הן הרי כביכול מדברות על דברים דומים?

תשובתי: בעולם קיימות כ-3,800 דתות ואמונות. למעשה, כל הדתות העיקריות באו מאברהם, שחי בבבל העתיקה לפני קרוב ל-3,500 שנה.

אברהם לימד את השיטה שלו, כלומר את חכמת הקבלה, לקבוצה קטנה שלה הוא קרא ישראל. ולכל שאר העמים הוא נתן "מתנות", צורות אחרות של אמונה. התורה מספרת שאברהם חילק מתנות לבני הפילגשים שלו, ושלח אותם קדמה (קדם – מזרח), ומשם כל השיטות הללו מגיעות חזרה עד אלינו.

ההבדל הוא ששיטת אברהם היא בעלת יכולת לתקן את האדם, דבר שלא קיים באף שיטה אחרת. חכמת הקבלה מאפשרת לנו למשוך אלינו את הכוח הטוב, שנסתר בטבע, שיתקן את השנאה שלנו זה כלפי זה לאהבה. הכוח הטוב הזה מתווסף לטבע האגואיסטי שלנו ואנחנו הופכים להיות נשאים של שני כוחות. שילוב של שני הכוחות האלה מאפשר לנו לעבוד איתם, להתפתח בצורה נכונה ולגלות צורת מציאות נוספת שנמצאת מחוץ לנו.

על קיומה של מציאות כזאת מדברת הפיזיקה המודרנית. חוץ מהעולם שאנחנו רואים עכשיו, היקום שלנו, ישנן צורות אחרות של מציאות. חכמת הקבלה מאפשרת לנו לצאת מעבר למסגרות של הגבלות העולם הזה ולראות עולמות עליונים. אפשרות כזאת לא קיימת לאף שיטה אחרת, מפני שהן לא מכילות בתוכן את המאור המחזיר למוטב. הייחודיות של התורה היא בכך, שהיא מכילה כוח שמתקן את הטבע שלנו ומעלה אותנו מעל לאגו לטבע של השפעה ואהבה, בכך שהיא פוקחת לנו את העיניים, כמו שנאמר: "עולמך תראה בחייך".

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 3.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest