דף הבית / חינוך, ילדים / מתנה לילדים שלנו

מתנה לילדים שלנו

חינוך טוב - מתנה לילדינו

שאלתו של משה: לפעמים אני מלמד את הילדה שלי בת הארבע וחצי קצת מושגים בקבלה. מספר לה על הנשמה הגדולה (נשמת אדם הראשון) שהתפרקה לרסיסים קטנים, מסביר לה שצריכים לאהוב את כולם על מנת שכל הנשמות יתחברו יחד בחזרה… האם אני פוגע לה בזכות הבחירה?

כי נדמה לי שאני כביכול מחדיר בה דברים שהיא לא בחרה בהם – יוצא מצב שאני מספר לה את מה שעדיין לא התעורר בה מבפנים. ענה לי בבקשה, אני מפחד לעשות חלילה איזה נזק.

תשובה: אנו מחויבים לתת חינוך לילדינו, ואנו בוחרים איזה חינוך לתת. לפי מאמר "החירות" של בעל הסולם, עתידו של האדם נקבע אך ורק על ידי מה שהוא רוכש בהווה. הסביבה של היום, זה אני מחר.

לכן אם אני מלמד את ילדיי איך לבנות את עצמם בצורה מאוזנת וקרובה יותר לכוח העליון, לטבע – הרי שמכל האפשרויות הקיימות, אני נותן להם את הבסיס והשיטה הטובה ביותר להסתדר ולהצליח. שכן ככל שהם יותר רחוקים, פחות מאוזנים עם כוח הטבע שתכונתו אהבה ונתינה, יפעלו עליהם לחץ וייסורים כדי להביאם לאיזון.

אם כך תבין: איך ייתכן שלא אתן להם את השיטה, שתעזור להם להתפתח נכון ולהתקיים בצורה הנוחה, הטובה והבטוחה ביותר בכל ימי חייהם?! אז ודאי שאנחנו מלמדים את

הילדים שלנו עקרונות מחכמת הקבלה. זוהי הוראתם של המקובלים:

"וכשיהיה קרוב לימות המשיח, אפילו תינוקות שבעולם עתידים למצוא סודות החכמה, ולדעת בהם קצים וחשבונות הגאולה, ובאותו הזמן תגלה לכול" (זוהר וירא).

"ולו עמי שומע לי, בדור הזה, היו לומדים עם תינוק בן תשעה שנים ספר הזוהר" (ר' יצחק ספרין מקומרנה)

אצלנו ב"בני ברוך", קיימת מערכת שלמה העוסקת בחינוך ילדינו. לקראת ט"ו בשבט, אני שמח להציג בפניכם סרטון עם שיר קצר שהם הכינו.

לחצו לצפייה בסרטוןילדי "בני ברוך" שרים על ט"ו בשבט

2 comments

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רצוי מאד לדעת מה מלמדים ילדים קטנים (בת-4)את מי בדיוק לאהוב ומה זה ואהבת לרעך כמוך. מה תעשה אותה ילדה כשהוריה לא נמצאים לידה????? בימים טרופים אלה שפדופילים נמצאים בכל פינה. את מי היא בדיוק תדע לאהוב!

  2. רחלי (נתניה)

    לגבי חינוך ילדים לאהבת לרעך כמוך. לדעתי אתם מבלבלים בין המציאות הגשמית לרוחנית. במציאות שלנו זה לא ניתן למימוש כיוון שזה יכול להצטייר כטפשות, נאיביות או "פרייריות" ולהביא לניצול של האחרים. להבנתי זה יבוא לביטוי רק לאחר שעוברים את המחסום. האם נכון?!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest