דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מתכון לנעורי נצח

מתכון לנעורי נצח

שאלה: מאז שהתחלתי ללמוד את חכמת הקבלה והצטרפתי לקבוצה, אני מרגיש שיצר המין שלי גדל, כמו גם שאר הנאות החיים. כיצד עליי לעבוד עם זה?

תשובתי: כתוב "כל הגדול מחברו, יצרו גדול ממנו". לאורכה של ההיסטוריה שלנו אנחנו מתפתחים בצורה אגואיסטית, האגו שלנו כל הזמן גדל. בסופו של דבר אנחנו מגיעים למצב שאנחנו משתמשים בכל האגו הענק הקיים בעולם הזה. לכן האנשים מרגישים ייאוש, שוקעים בדיכאון, סמים, הטרור והצרות האחרות מתגברים. כבר איננו יודעים יותר מה לעשות עם החיים שלנו. עכשיו עלינו לפרוץ הלאה עם אגו גדול יותר על מנת להגיע לעולם הרוחני, הבורא.

לכן, אנשים שמגיעים לחכמת הקבלה חושבים שמעכשיו יהיו כמו "מלאכים עם כנפיים", שחסרות להם רק "הכנפיים", כיוון ששום הנאות בחיים האלה אינן ממלאות אותם יותר. אך כשאדם מתחיל ללמוד, לפתע מתגלים בו רצונות לאוכל, מין, טיולים ולשאר הנאות החיים. מדוע? – האגו גדל ואין מה לעשות. זה אינו תלוי בגיל האדם, הוא יכול להיות בן שמונים או תשעים זה לא משנה, הוא מתחיל להרגיש תשוקות כמו אדם צעיר. באמת אין מנוס, באדם הלומד קבלה חייבים לגדול כל הרצונות. כיוון שהבסיס לכל ההנאות היא הנאה ממין, שורשה הוא בחיבור בין האור לכלי/הרצון, זיווג בין שני חלקי הבריאה: הזכרי והנקבי. לכן, בהתחלה אדם מרגיש עלייה בחשק המיני, מה שלא הרגיש קודם. קודם הוא היה אדם שקול עם רצונות מאוזנים, אך עכשיו הם מתחילים להתבטא בצורה כה מוגזמת, עד שמתחילים להפריע לחייו…

כל זה ידוע כשמתחילים ללמוד קבלה, כל הרצונות והיצרים מתחילים להתחדש. מה לעשות בנוגע לכך? – לאמתו של דבר, כפי שידוע לנו מחכמת הקבלה, אסור לנו להתנגד לרצונות שלנו. אל תתנגד ל"יצר הרע" באופן ישיר, כמו גיבור שבא להילחם נגדו. לא תוכל לעשות דבר! רק תשים את הראש בלימוד בתוך קבוצה, תתחבר איתם עד כמה שאפשר כדי שהאור העליון ישפיע עליך חזק יותר. כך תוכל לעבור דרך הפרעות שונות סביבך. אין ברירה, כל זה מיועד לטהר את הכוונה, את המחשבה, כדי שבתוך כל ההפרעות תחפש את נקודת הקשר עם הקבוצה, כי בה נמצאת את הבחירה שלך.

לכן נותנים לך את המצבים הללו, כדי שתתחזק עוד יותר בבחירתך. אפילו על בסיס כל הרצונות הללו לכסף, למין, למשפחה ולהנאות אחרות בעולם הזה. על בסיס זה תתחזק בתוך הקבוצה ותיישם את הבחירה היחידה שלך. אתה לא צריך להילחם נגד הרצונות שלך. אל תעשה שטויות, אל תתנגד להם, כי שם בכלל לא אתה פועל. זה לא עניינך! נותנים לך תנאים חיצוניים, כדי שבאמצעותם תיישם את חופש הבחירה שלך. חייבים להבין זאת בכל מצב בחיינו. תתנהג כמו כולם בעולם שלנו: בית, משפחה, חופשה, בריאות – הכול כרגיל. את כל תשומת לבך תפנה לבחירה החופשית היחידה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החירות", 05.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest