מתי יבוא המשיח?

שאלה: אם האר"י היה משיח בן יוסף, אז מתי יהיה המשיח השני, בן דוד, ומתי הוא יופיע?

תשובתי: בעל הסולם מכנה במושג "שופרו של משיח" את הפצתה של חכמת הקבלה בקרב עמֵי הארץ. משיח זהו כוח המתקן את הנשמות. האם זה יתבטא בפועל באיזו דמות ואישיות או רק ברמה של כוחות הניהול? – אין זה משנה כלל, הרי כל התהליך הזה מכונה "משיח בן דוד".

אנחנו חיים בתקופה שידיעת חכמת הקבלה מתפשטת בכל העולם, מה שמביא לתיקון הכללי. לכן לתקופה הזאת ניתן לקרוא ימות המשיח, זוהי כבר תחילתו. העולם חייב להבין שכל הבעיות והאסונות מתעוררים רק על ידי חוסר התיקון שלנו. הבנת הסיבות של כל מה שמתרחש, זו כבר הכרת הרע המתרחשת תחת השפעת האור העליון. לכן זה משתייך לימות המשיח.

הגאולה הרוחנית היא גילוי כוח ההשפעה הכללי. כתוב שהמשיח יביא את כל העולם לירושלים, כדי שילמדו תורה. "תורה" זהו כוח המוליד בנו את תכונות ההשפעה, ו"ירושלים" זהו רצון שבו אנחנו משׂיגים את המגע עם הבורא.

גילוי האור בשביל תיקון הרצונות האלה, עד שנשׂיג את הגאולה השלמה, מתבצע על ידי כוח המשיח, כוח האור, שבהדרגה מגלה את עצמו כלפינו. אך המשיח לא יבוא עד שלא נשׂיג מידה מספקת של הפצת חכמת הקבלה בעולם. הוא אינו יכול לבוא עד שכל העולם, בכללות, יבין את נחיצות התיקון.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 05.08.2010

רשומות קודמות בנושא:
ממלכת משיח – רעיונות לתיקון
כל העולם יתמלא וידע את הבורא
קריאה להתאחד

One comment

  1. שמו של המשיח ככתוב,בתנ"ך " יהוה צדקנו" .מה שיגיע זה לא משיח .זה יהוה בעצמו .ולי לא נותר אלא לאחל לכל העולם בכלל ולעם ישראל בפרט הצלחה בהמשך דרכו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest