דף הבית / אהבה / מתחת למסכת האהבה אגואיזם מוחלט

מתחת למסכת האהבה אגואיזם מוחלט

photo_rav_gh70_012.jpg

שאלה: למה אתה אומר שאנחנו לא יודעים ולא מבינים מה זאת "אהבת הזולת"?

תשובה: כי בדרך כלל, אנשים משתמשים במילה "אהבה" כשהם מתכוונים לסקס, לדאגה לילד, לעזרה לחולים ולנזקקים. הגיע הזמן לברר את המושג הזה. לכן התפרץ המשבר הנוכחי, כדי שכולנו נבין מה זאת אהבה, ומה קורה כשהיא לא נמצאת. זוהי תכלית המשבר.

כל מה שקורה בתחום הפיננסים, התעשייה וכו', הכרחי כדי להראות לנו רק מהי אהבה אמיתית, ושכל מה שנמצא ברשותנו, הוא בעצם אגואיזם מוחלט!

לכן האנשים יצטרכו לעבור תהליך של הכרת הרע. הם צריכים לראות את הרע מתוך ההבנה העכשווית שלהם את מושג האהבה, ומתוך מחשבתם שהם כבר אוהבים את הזולת. הם יצטרכו להודות, שאם נמשיך להתייחס כך אחד לשני, יהיה רע לכל אחד בנפרד ולכולם ביחד. ואפילו אם לי אישית טוב, גם זה רע, כל עוד לא השגתי את האהבה לזולת.

אנו חייבים להבין את הפירוש האמיתי של אהבה לזולת וגם את הפירוש ההפכי שלה, שהיא שנאה ("כיתרון האור מתוך החושך"). הרי אם לא נודה, שאנחנו בעצם שונאים את כולם חוץ מאשר את עצמנו, לא נוכל להגיע לאהבה. וזהו השלב הראשון שאליו האנושות מתחילה להתקרב.

בינתיים אנשים רק מסכימים, שיתכן שחסרה לנו אהבה, אבל הם עוד לא התחילו להכיר את השנאה השוררת בינינו!

פוסטים קודמים בנושא:
ממשבר לשגשוג
אני מוסר לכם את חיי!
פוסטים נוספים במדור: המשבר הכלכלי העולמי

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/BYMob

3 comments

  1. מתוך ספרי אדמור הזקן:

    פרק י

    והנה כשהאדם מגביר נפשו האלהית ונלחם כל כך עם הבהמית עד שמגרש ומבער הרע שבה מחלל השמאלי כמ"ש ובערת הרע מקרבך ואין הרע נהפך לטוב ממש נקרא צדיק שאינו גמור וצדיק ורע לו דהיינו שיש בו עדיין מעט מזער רע בחלל השמאלי אלא שכפוף ובטל לטוב מחמת מיעוטו ולכן נדמה לו כי ויגרשהו וילך לו כולו לגמרי אבל באמת אלו חלף והלך לו לגמרי כל הרע שבו היה נהפך לטוב ממש. וביאור הענין כי הנה צדיק גמור שנהפך הרע שלו לטוב ולכן נקרא צדיק וטוב לו הוא ע"י הסרת הבגדים הצואים לגמרי מהרע דהיינו למאוס מאד בתענוגי עוה"ז להתענג בם בתענוגות בני אדם למלאת תאות הגוף בלבד ולא לעבודת ה' מפני היותם נמשכים ונשפעים מהקליפה וס"א וכל מה שהוא מהס"א הצדיק גמור הוא שונאו בתכלית השנאה מחמת גודל אהבתו לה' וקדושתו באהבה רבה בתענוגים וחיבה יתרה הנ"ל כי הם זה לעומת זה כדכתיב תכלית שנאה שנאתים לאויבים היו לי חקרני ודע לבבי וגו' וכפי ערך גודל האהבה לה' כך ערך גודל השנאה לס"א והמיאוס ברע בתכלית כי המיאוס הוא הפך האהבה ממש כמו השנאה. וצדיק שאינו גמור הוא שאינו שונא הס"א בתכלית השנאה ולכן אינו מואס ג"כ ברע בתכלית וכל שאין השנאה והמיאוס בתכלית ע"כ נשאר איזה שמץ אהבה ותענוג לשם ולא הוסרו הבגדים הצואים לגמרי מכל וכל ולכן לא נהפך לטוב ממש מאחר שיש לו איזה אחיזה עדיין בבגדים הצואים אלא שהוא בטל במיעוטו וכלא חשיב ולכן נקרא צדיק ורע כפוף ובטל לו. ועל כן גם אהבתו לה' אינו בתכלית ולכן נקרא צדיק שאינו גמור.

  2. מדוע הבורא נותן לאנשים לאהוב אחד את השני אם הם לא נועדו להיות יחד? ומדוע יש כל כך הרבה אהבות נכזבות וחד צדדיות? ואיך מתגברים על לב שבור? ברור שזו אהבה אגואיסטית אך מה עושים כשהיא לא נותנת מנוח?

  3. מבררים עמוק בפנים רובד אחר רובד באינטרסים שלי כלפי החבר עד שמגיעים לאינטרס הריאשוני

    ומתרכזים בעבודה עם הבורא על נקודה זו עד שעוברים

    לסרט הבא .

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest