דף הבית / כלכלה / כסף / משתה בזמן מגיפה

משתה בזמן מגיפה

ידיעה: בספרד, אירלנד ואפילו ביוון, רואים ברחובות אנשים מחייכים שעסוקים בקניות של מתנות לחג המולד. המשבר לא נגמר, אנחנו הספקנו רק להתרגל אליו. לאן נעלמו המומחים שמאיימים על המצב? מדוע אנחנו פתאום מרגישים את עצמינו טוב באופן מפתיע בזמן המשבר?

לשאלה זו נותנים תשובות חדשות המחקרים הקוגניטיביים. הם חוקרים את היתרונות של הפסימיות, שהופכת את האנשים לתלויים באמת בחדשות המפחידות. החוויה של המשבר עושה את החיים יותר אינטנסיביים. רק המילה "משבר" מביאה איתה זרימה של אדרנלין שזה אינסטינקט קדמוני שניתן לנו על ידי האבולוציה. הנוכחות של הנמר בכניסה למערה מגייסת את הכוחות שלנו. מה לעשות: לברוח או להילחם  ברגע של ספק אנחנו רק מתיישבים בנוח על הכורסה מול הטלוויזיה. בטלוויזיה מומחים מסדרים את העולם המבולגן שלנו לשחור ולבן. כל מה שלא נכנס לתוך הסכמה הזו, הרחק מסדר היום.

נכון לעכשיו זה מגדיל את השקט הנפשי שלנו מפני שאנחנו: א) מעבירים את האחריות על מה שקורה לאחרים. ב) יחד עם זה יכולים להרגיש את עצמינו בטוחים בצדק שלנו. האם אנחנו לא ידענו על כך תמיד?

הערה: זו תגובה הגנתית של הגוף שמגן על עצמו מסטרס. אבל כאשר תתרחש ממש הנפילה, תגיע ההכרה של מבוי סתום והצורך לצאת ממנו, שהוא רק למעלה…

ידיעות קודמות בנושא:
חיוך עוזר בזמן של לחץ ומתח
חיוך מאולץ עוזר להתמודד עם לחצים
ניתן לשלוט בהרגשת האושר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest