דף הבית / אהבה / זוגיות / משפחה על בסיס רוחני משותף

משפחה על בסיס רוחני משותף

laitman_2009-08-04_9975-70.jpg

שאלה: מדוע היום מתרחשות בעיות ביחסים במשפחה, וכל כך הרבה בני אדם מתגרשים או שבכלל אינם רוצים להתחתן?

תשובתי: האגואיזם כל הזמן גדל, זה כבר לא אותו הדבר כמו בדורות הקודמים, שכמעט לא היה שום הבדל בין דור אחד לדור שאחריו. בני האדם נשארו לחיות על אותה חלקת אדמה, באותו הכפר, הבן היה יורש את המקצוע של אביו: אם האב היה נפח, גם הבן היה נפח, האב היה איכר, גם הבן היה איכר. כך זה היה נהוג! בני האדם העבירו בגדים מדור לדור, והיום האדם בכל רגע, חדש!

בשביל השינויים האדם אפילו לא צריך להיוולד מחדש, ומאחר והוא חדש, אז אין הוא יכול לסבול את מה שהיה אתמול. אני אתמול התחתנתי עם מישהי, והיום אני מביט "בה" ולא מבין: "האם יתכן שזו אותה האישה שאיתה התחתנתי?! היכן ההיא שהייתה אתמול, איפה התכונות שלה?", היום אינני רואה אותן.

איני מבין שהשינוי התרחש בי, ואני מביט עליה ונדמה לי שזו היא שהשתנתה, וכעת אני כבר לא מסוגל לחיות יחד איתה. אין כאן אשמים! אם הרצון המתפתח שלנו לא יתחיל בתיקון, המשפחה בהכרח תיהרס. האם יש איזה בסיס שעליו בני האדם יכולים להתחבר? – בעבר החזיקו אותנו הקשרים ברמה ה"גופנית/חברתית": רכוש משותף, חיי היום יום, ילדים, התחייבויות, לחץ של דעות חברתיות. כיום דבר אינו מדאיג את האדם! הוא התעלה מעל לכל המגבלות האלה ואינו רוצה דבר.

לכן האדם אינו מסוגל להימצא במשפחה ואינו מעוניין בהקמתה, ואפילו אינו מעוניין להוליד ילדים. הבעיות במשפחה רק גדלות, ולא ניתן לפתור אותן, אם אֵת בני הזוג לא יאחד העיסוק המשותף ברוחניות. רק זה יכול לשמור על המשפחה! אף עיסוק חומרי לא ישאיר אותם יחד, כמו שנאמר: "איש ואישה זכו, שכינה ביניהם". אנחנו עוד נגלה עד כמה בשביל הקשר שלנו בדרגת ה"אדם" נחוץ הכוח העליון, העיקרון העליון.

מתוך שיעור בנושא "אקטואליה באור הקבלה", 10.08.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
אהבה, משפחה ומטרת הבריאה
איש, אישה ושכינה ביניהם
שיחה בנושא משפחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest