דף הבית / חינוך, ילדים / משפחה הרמונית בחברה אגואיסטית

משפחה הרמונית בחברה אגואיסטית

שאלה: איך אפשר בחברה אגואיסטית להפוך מערכת יחסים כלכלית במשפחה למערכת יחסים אינטגרלית? באיזה אופן אפשר להסתכל על המצב הזה?

תשובתי: אם החברה נשארת אינדיבידואלית והאנשים נפרדים, תחת השפעת שיטת ההשכלה והחינוך האינטגרליים הם הופכים לאחרים, הם תופסים את העולם בצורה חדשה – אז איך האדם הזה משנה את עולמו הקטן?

אני חושב, שהאנשים האלה במשפחה יתחילו להתייחס לכל מה שהם עושים, לקיום הקשר ביניהם, לצריכת המידע, לביתם המשותף הקטן, מנקודת מבט של צריכה כלכלית נבונה. כלומר, יהיה להם כל מה שדרוש לחיים וכל השאר – הרגשת המילוי, ההרמוניה, האושר, השמחה, כל מה שהאדם רוצה, יבוא אליהם דווקא מהרגשת היחס ההרמוני שלהם כלפי העולם.

כמובן, שיחד עם זה השפעת העולם האגואיסטי והלא הרמוני לא תפסח עליהם, אבל הם בעצמם בכל זאת יתמלאו פנימית באושר מההרמוניה שכל הזמן מושגת על ידם.

כלכלת המשפחה תשתנה. האנשים בעל כורחם יהיו מסופקים ממצרכי מזון פשוטים, מביגוד וריהוט פשוטים, וכולי. החיפוש אחר התענוג ייצא מעבר לגבולות האינטרסים הגשמיים, ולכן הצרכים האלה לא יימצאו בדרגת ההגבלה העצמית, אלא בדרגה הטבעית, ההכרחית והנכונה לקיום.

אותו הדבר נוגע גם לרמת ההכנסות. כשהאדם יבין שאין לו דרישות על מיוחדות, כאשר הוא מסתכל בצורה כזאת על העולם, אז כמובן שיהיה לו פשוט, קל וחופשי.

יתרה מכך, הצורך של האנשים בתקשורת יהיה באופן טבעי ברמת אותה הסביבה שדומה להם לפי המבנה שלהם, כלומר, לפי האינטגרליות. כך החברות הללו, הקבוצות הללו תתפתחנה.

מתוך שיחה על חינוך אינטגרלי, 21.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הקלות הבלתי רגילה של החיים
יום של משפחה אינטגרלית בריאה
חזרה ארוכה הביתה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest