דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / משפחה בעידן החדש

משפחה בעידן החדש

שאלה: מה זאת משפחה מנקודת המבט של החינוך וההשכלה האינטגרלית?

תשובתי: משפחה, היא חיבור בין שני אנשים עם מטרה אחת משותפת שנמצאת מחוץ לכל אחד מהם. בני הזוג בונים את המצב הזה ביניהם כדי לעלות אליו, ובאמת מתחברים בו לדבר אינטגרלי אחד שלם. הדבר השלם המשותף שנבנה על בסיס התכללות הדדית הוא המשפחה. חברות רגילה, קשר בין שני האנשים על בסיס יומיומי, אי אפשר לכנות "משפחה" אם הם אינם מתחברים ולא מתמוססים אחד בתוך השני ונעשים לדבר אחד שלם ויוצרים משהו ביניהם, את המרכיב השלישי (המשפחה).

למשל, ברמה הפיזיולוגית המשפחה כוללת אב, אם וילד. הילד הוא השילוב ביניהם. לכן, המשפחה היא שני בני זוג ומשהו שלישי שהם בונים ביחד.

שאלה: ואם באותה המשפחה עדיין אין את הגורם השלישי, הילד, האם הם בכל זאת נחשבים למשפחה?

תשובתי: לא מדובר על הילד הגשמי. אם בני הזוג לא בנו את החיבור השלם המשותף שלהם, אז אין משפחה.

המרכיב השלישי הוא הברית ביניהם, הוא הילד הרוחני שלהם שלמענו הם חיים. הוא תומך בהם, מחמם אותם ומעלה אותם לדרגה הבאה. הם מתחילים להרגיש שבזכות המרכיב השלישי הזה הם רוכשים קיום שונה לגמרי. לכן, משפחה בחברה החדשה תתקיים לא כדי לשרת את עצמה ואת ילדיה ברמה החומרית ולא כדי לספק את צרכיה הפיזיולוגים, אלא כדי לספק מילוי רוחני הדדי.

בלי יחסי משפחה נכונים אנחנו לא נוכל לצאת לדרגת האנושות הבאה.

שאלה: כלפי מה או כלפי מי צריך להתבטל במשפחה?

תשובתי: זה לא ביטול, אלא זאת הבנה שהחיבור צריך להיות מעל התכונות והנטיות הפרטיות האגואיסטיות הטבעיות שלנו, שנבראו דווקא כדי שנתעלה מעליהן. לכן, בני הזוג הם שותפים שעוזרים זה לזה בתהליך הזה.

מתוך התוכנית "מבעד הזמן", 21.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תא חברתי שבו מתרכז הכול
שטח משותף שבו שוכנת האהבה
כל אוצרות העולם בתוך גלידה אחת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest