דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / משחק על האמת החדשה

משחק על האמת החדשה

laitman_2010-06-07_zohar_9093-70.jpg

שאלה: אם הסביבה לא תשפיע עליי שהשפעה זה טוב ונעים, אף פעם לא אשיג אותה. מהצד השני, אם אינני מחפש השפעה, אז גם הסביבה לא תרצה אותה. כיצד מתנתקים ממעגל הקסמים הזה?

תשובתי: צריך להגיע להסכם שעלינו לשחק זה מול זה. על כך כתב הרב"ש במאמרי החברה שלו. לשם מה התאספנו כאן? – אף אחד לא הגיע עם רצון מוכן להתחבר עם האחרים, אך אנחנו מחליטים שאנחנו רוצים לפעול כך. אתה מתלונן שבלתי אפשרי להתקדם ללא רצון, אך אילו היה לך רצון היית מתקדם בצורה אגואיסטית, עדיין באותו העולם הגשמי! אז כיצד מתקדמים מעל הרצון האגואיסטי הזה? – צריך לעלות מעליו, ולשם כך אנחנו מסכמים שבסביבה שלנו אנחנו מעריכים את ההשפעה יותר מהקבלה. אנחנו מבינים כיצד זה פועל על הנייר, אך באמת איננו מרגישים זאת בתוכנו, לכן עלינו לשחק בהשפעה. על כך נאמר: "יגעת ומצאת"!

אנחנו משחקים שהמטרה מאוד חשובה לנו, בשעה שבאמת איננו רואים בה שום חשיבות, איננו משקרים לעצמנו. אנחנו מודעים לכך שמדובר במשחק, אך מצהירים שזה לא אכפת לנו! אתה שקוע בתוך האגואיזם בעולם הזה, ועל מנת להעלות את עצמך למדרגה הבאה, לעולם העליון, אתה משחק עם החברים כאילו חשוב לכולכם להשיג את העולם הבא, את דרגת הבינה, האהבה וההשפעה. אם כולם לפניך ישחקו שזה חשוב, אתה תאמין בזה. אחרת, נישאר תמיד בתוך האגו שלנו! אם לא תשכנע את עצמך לערכים גבוהים יותר מאלה שאתה מעריך עכשיו, ולא תקבל אותם באמונה מעל הדעת – לעולם לא תשיג אותם.

אם הסביבה משחקת לפניך כך באופן קבוע, המשחק הזה הופך בהדרגה לטבע השני שלך. אינך רוצה לשחק? רוצה להישאר "אמיתי"? הרי בתוך הלב אין כלום חוץ מאגואיזם, ולכן אתה פשוט תישאר בתוכו! כן, אתה מודה שבליבך יש רק אגואיזם, אך אתה משחק על מנת להיות מעליו. אינך יכול להכריח את ליבך להרגיש אחרת, אך אתה רוצה לקבל לב חדש, לב אחר! אז עכשיו אתה מתנהג כאילו אין לך לב אגואיסטי, כאילו יצאת ממנו והתחלת להתייחס לכולם בהשפעה בלבד. אתה מתעלה מעל כל מה שבתוכך, כי חי שם פרא אדם שאותו אינך רוצה להכיר יותר! שייעלם שם בפנים, ואתה תעבור לחיות במערכת אחרת, בגוף אחר. הסביבה והאור העליון ישפיעו עליך, אך עליך ללחוץ על עצמך כדי להגיע לזה! במקום זאת, פשוט אינך רוצה לשמוע שום דבר נגד, אינך רוצה שאנשים כאלה יתקרבו אליך.

עלינו לסכם שכולנו משחקים כך זה עם זה. אם אינך ממלא את תפקידך, אתה מחליש את כולם, והנזק הזה חוזר אליך פי כמה וכמה. לכן עליך לפחד לא לעמוד בתנאי הערבות ההדדית, שכן אחרת אתה תינזק בצורה חמורה! הערבות היא נשק קטלני, חרב דו-כיוונית.

מתוך שיעור על האיגרת של בעל הסולם, 10.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ספירה שנוצרה על ידי נקודות
שקר אמיתי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest