משחקים עם פרעה

שאלה: כיצד רוכשים את כוח האמונה?

תשובתי: את האמונה רוכשים על ידי בקשה. אבל הבקשה צריכה להיות קרובה ככל האפשר לכוח האמונה. כלומר, עליי לברר לשם מה אני צריך אמונה וכיצד אני מעצב בתוכי את הדרישה הזאת? על ידי דרישתי אני מושך אליי את כוח האמונה, כמו בעזרת מגנט, מאלץ אותו להתגלות בי.

הקושי הוא בכך, שבלתי אפשרי לרצות את כוח האמונה בלי שאני רכשתי אותו. זה מעגל סגור, אחד סותר את השני. אבל אם אני במצב הגשמי שלי "עושה את עצמי", משחק כאילו אני זקוק לכוח האמונה ועושה פעולות השפעה, אז הכוח הזה מאיר לי מרחוק. הוא עדיין לא מגיע אליי, כי אין לי עדיין חיסרון אמיתי לזה. אבל אני "עושה את עצמי" כאילו יש לי חיסרון לזה וזה מושך אליי את המאור המחזיר למוטב שמשנה אותי.

בעזרת תרגילים כאלה, פעם אחר פעם, אני מושך יותר ויותר "אור מקיף" ומתחיל להכיר את תכונת ההשפעה. אני יכול לזהות אפילו בחושך אילו פעולות הן פעולות השפעה יותר גדולות או יותר קטנות. אני לומד להתמצא בחושך, לעבוד אפילו עם פרעה, לשחק עימו.

תוך כדי המשחק הזה כוח האמונה מתחיל להאיר לי מרחוק. אבל רק בתנאי שאני משקיע מאמץ להידמות לו, אני מושך אותו, שואב לתוכי, לכן כל פעם אני משתנה קצת. תקופת ההסתרה הזאת נקראת עבודה "לא לשמה", שעל ידה מגיעים ל"לשמה".

הדבר היחיד שאנחנו זקוקים לו עכשיו הוא כוח האמונה. ולשם כך חייבים לבצע פעולות גשמיות, כי בעולם הרוחני אנחנו עדיין לא יכולים לעשות כלום בלי לקבל את כוח ההשפעה. לכן אנחנו עושים משחק בקבוצה, בהפצה, בונים מערכות בדומה למערכות הרוחניות, כמו ילדים שמחקים מבוגרים.

ילדים ואפילו גורים של בעלי חיים עושים זאת בצורה טבעית, ואנחנו לא, לכן אנחנו צריכים לשחק. גם ילדים מושכים את המאור המחזיר למוטב וכך הם מתפתחים. כל היצורים מתפתחים לפי העיקרון הזה.

זה ההבדל בין החומר הדומם לבין חומר בדרגות יותר גבוהות שמסוגל להתפתח: צומח, חי ומדבר. יש להם יכולת לשחק את המדרגה הבאה ובצורה כזאת למשוך אליהם את המאור המחזיר למוטב. זאת מטרת המשחק שבעזרתו גדלים ומתפתחים הצמחים, בעלי החיים ובני האדם. בתוך התאים שלהם קיים מנגנון שמאפשר להם לשחק בצורה יותר בוגרת, לשאוף להגיע אליה. בדומה למשחק שלנו בקבוצה, אבל אצלם זה נעשה באופן אוטומטי, מכאני. לכן, צמחים או בעלי חיים מושכים אליהם תוספת של אור ועל ידי זה הם גדלים. בכל מקום קיים אותו העיקרון.

אנחנו חייבים לעשות זאת בצורה מודעת ואצלם זה לא רצוני, אלא נעשה על ידי הטבע. אבל כל יצור: צומח, חי או אדם, כולם מושכים "אור מקיף". אצל בני האדם זה מתבטא בצורה בולטת יותר, כי הם שואפים כל הזמן לבנות משהו חדש, להגיע לפסגות חדשות. כך מתגלות "רשימות" חדשות ממדרגה יותר גבוהה ומאלצות אותנו למשוך את המאור המחזיר למוטב.

העיקר לא לשכוח שעלינו לעבוד לא כדי לסלק את ההסתרה, אלא כדי למשוך "אור מקיף", את כוח האמונה. עלינו להתעמק פחות במחשבות רעות, ברצונות ובתכונות רעות, כי "אתה נמצא במקום בו נמצאות מחשבותיך". חייבים לחשוב כיצד אפשר לחקות פעולה שמתאימה יותר ויותר לאור. ואז האור ישפיע עלינו.

מתוך שיעור על פי מאמרו של הרב"ש, 22.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אור האמונה בכלים של מצרים
"ויאמינו בה' ובמשה עבדו"
מבקש את אור האמונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest