דף הבית / חינוך, ילדים / המשבר של המשטר הישן

המשבר של המשטר הישן

דעה: העידן הישן של היציבות העולמית מתפוצץ בתפרים. רק דרך נקודת מבטה של ההיסטוריה ניתן להבין באופן מלא את התהליכים הבסיסיים של הזמן שלנו, ואולי גם להבין, אם כי בצורה מעורפלת, לאן הם מובילים אותנו.

דבר אחד ברור – הם מובילים אותנו לעידן חדש. השאלה היחידה היא, כמה הרס, כאוס ושפיכות דמים ילוו את המעבר מהסדר העולמי הישן למה שיחליף אותו, מה שזה לא יהיה.

הבעיות המודרניות הן תוצאה של חוסר סדר, חוסר מומחיות, כמו גם הפרעות אינטלקטואליות ומוסריות. אבל בעולם, החמוש מעבר למידה, זה מספיק כדי ליצור בעיה. הדבר המדאיג ביותר הוא שהמנהיגים הנוכחיים הם לחלוטין חסרי הבנה עד כמה מסוכן המצב בעולם.

עכשיו אנחנו מסתכלים בזלזול לעבר ראשי המדינות אשר ניסו לנהל את האירועים שהובילו למלחמת העולם הראשונה. למעשה, הם לא היו טיפשים, אבל הם איבדו את הקשר עם המציאות שהייתה לא מובנת להם. הנשיא אובמה והסובבים אותו הם אינם טיפשים, אך לא נראה שהם מבינים את המהות של זמננו. נראה שהם לא מסוגלים לפתור בעיות רחבות של ההיסטוריה.

אבל הבעיה אינה בממשל הנוכחי – גורם חדש נכנס למשחק, וזוהי רוח הזמן אשר מעכבת את יכולתם של מנהיגים ואינטלקטואלים להבין את המהות של זמננו, וזה גורם להרס שמתפשט בכדור הארץ.

כולנו חווים את המשבר של הסדר העולמי הישן, והוא מחייב חשיבה חדשה, הבנה חדשה של עידן המעבר ההיסטורי שבו אנחנו חיים.

התייחסותי: הבעיה היא שכולם כותבים דברים נכונים על המצב הנוכחי בעולם, מפני שמרגישים אותו ומודעים לו, אבל אף אחד לא מדבר על האפשרויות לצאת ממנו, מפני שלאף אחד אין ידע, שיטה, ראייה כיצד לעשות זאת.

ורק לאחר שהמנהיגים יהיו מודעים לחוסר ההבנה המוחלט, וחוסר יכולת ההתמצאות במצב הנתון, הם יוכלו להיכנס להכשרה לחינוך מחדש לפי שיטת ההשכלה והחינוך האינטגרליים (חכמת החיבור). ההכשרה הזאת תרחיב את תפיסת המציאות שלהם, והם יראו את הסיבות למה שקורה ויוכלו להשתתף בקבלת ההחלטות.

ידיעות קודמות בנושא:
התגלות האינטגרליות של העולם
לגלות את אחדות הטבע
הפתרון למשבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest