דף הבית / כלכלה / כסף / משבר, מתי נהיה מודעים לסיבה שלך?!

משבר, מתי נהיה מודעים לסיבה שלך?!

ידיעה: הכלכלה העולמית נמצאת במצב הגרוע ביותר. סין, הודו וברזיל אינן מסוגלות לעזור כי גם אצלן ההתפתחות איטית. אחת ההשלכות של הגלובליזציה היא שאין איפה להתחבא.

הכלכלות של כל העולם אף פעם עוד לא היו כל כך קשורות אחת לשנייה, עד כדי כך, שבזמן רעידת אדמה באיזור אחד, איזור אחר מתחיל להאט. ההאטה באירופה משפיעה על המפעלים בסין, המפעלים האלה מתחילים לרכוש פחות עופרת ברזל מברזיל.

האבטלה בארה"ב ואירופה נמצאת ברמות של מיתון.

אם יוון ומדינות אחרות יכריזו על כישלון בהחזרת החוב ( default) ויצאו מהאיגוד האירופי, זה יגרום תוהו ובוהו בכל אירופה.

סין הצהירה על כך שצמיחתה הכלכלית ירדה עד המינימום של 3 שנים. למדינות כאלה כמו סין נחוצה צמיחה מהירה על מנת לשרת את האוכלוסייה הגדלה ואת מיליוני האנשים שעברו מהכפרים לערים בעקבות חיפושי עבודה.

בברזיל קיימות בעיות שדומות לבעיות האמריקאיות עם החובות הצרכניים: משנת 2003, 40 מיליון ברזילאים הפכו למעמד הביניים ופיתחו תיאבון צרכני גדול. אמנם, רוב הקניות מתבצעות באשראי, וזהו הסיכון לתוצאות השליליות בעתיד. צמיחתה של הודו הכי איטית ב- 9 השנים האחרונות.

קצב הצמיחה של המדינות המתפתחות מאט – כלומר, לארה"ב ולאירופה יותר קשה לצאת מהנפילה. וככל שארה"ב ואירופה חלשות יותר, כך קשה יותר לכלכלות המתפתחות לשקם את קצב הצמיחה שלהן.

ראש קרן המטבע הבינלאומית, קריסטין לגארד (Christine Lagarde): בעולם המקושר של היום אנחנו כבר לא יכולים להרשות לעצמנו לעקוב רק אחרי מה שקורה בגבולות הלאומיים שלנו. המשבר הזה לא מכיר בגבולות, הוא דופק על הדלת של כל אחד.

התייחסותי: כך מלמד אותנו "חוק ההתפתחות הטבעית שלנו", האבולוציה. הוא מלמד בינתיים באמצעות ייסורים קטנים, מלמד שהעולם הוא עגול ואנחנו בו קשורים, ולכן חייבים לחשוב לא רק על עצמנו אלא על כולם, כמו במשפחה אחת. ואם נמשיך להתעקש, הייסורים יגדלו – ובכל זאת יביאו אותנו לחיבור, בדרך הטובה או הרעה, תלוי בהתנהגות שלנו. החכם לא מטפס על ההר, החכם עוקף את ההר!

ידיעות קודמות בנושא:
הקריסה הגלובלית תואץ
המשבר ילמד אותנו להתקרב
אפוקליפסה מחר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest