דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / משבר הוא חיבור על ידי פיצוץ

משבר הוא חיבור על ידי פיצוץ

שאלה: איך קרה שבזמן השבירה העליון ידע שהנברא יישבר מזה, ובכל זאת ענה לבקשתו של הנברא?

תשובתי: ודאי שהעליון ידע. הוא בעצמו סידר את כל השבירה הזאת! אחרת, איך מלכות הייתה יכולה להתחבר עם בינה, אם לא על ידי השבירה?

גם על המשבר של היום מדברים כמו על איזושהי שבירה. אבל אין זה נכון. משבר הוא יצירת קשר בין שתי תכונות, שאינן יכולות להתחבר בדרך אחרת.

לעיתים קרובות אנחנו משתמשים בטכניקה כזאת כשצריך לשבור את הכוח ההגנתי של חומר מסוים ולחבר אותו עם חומר אחר. על ידי פיצוצים כאלה, המתכות מתחברות יחד ומוחדרות זו לזו. אם דברים אינם יכולים להתחבר, אנחנו שוברים בצורה כזאת את הכוח ההגנתי שלהם, את הגבולות ביניהם, ומכריחים אותם להתחבר, להיכנס זה לתוך זה. זה מתאפשר בזכות השבירה שלהם, בכוח, על ידי פיצוץ.

זה יכול להיראות לנו מוזר; למה לנו לפוצץ ולשבור דברים. אבל אנחנו לא הורסים אותם, אלא להיפך, מחברים אותם. ולא נוכל להתחבר זה עם זה, אם כל אחד לא ישבור את הגבול ההגנתי שלו. כי כוח האגואיזם, כוחו של הרצון לקבל שחי בכל חומר, אף פעם לא יאפשר למישהו להיכנס לשטח שלו. לכן אנחנו חייבים להפעיל כנגדו איזשהו כוח מיוחד שישבור את גבולותיו, כדי שיכניס לתוך עצמו חומר שני, תכונה שנייה, כמו אורח בלתי קרוא.

זה מה שקורה בזמן השבירה בין בינה ומלכות. אם מלכות לא תקבל את תכונות הבינה, היא לא תוכל לתקן את עצמה. אך היא לא תוכל לקבל את תכונות הבינה, מפני שהיא עשתה על עצמה הגבלות, מסכים. היא לא רוצה לקבל לתוכה שום דבר. צריך לחדור לתוכה בכוח! היא בעצמה אף פעם לא תלך על זה.

היא לא תלך לשבירה, לקבלה למען עצמה. אך ללא גילוי הקבלה האגואיסטית, לא ניתן לגלות במלכות את התכונות האמיתיות שלה, ההפוכות והמנוגדות להשפעה, שאינן נותנות לה להשיג את ההשפעה הזאת.

לכן השבירה סודרה מלמעלה. אנחנו מכנים את זה שבירה, אך למעשה, זהו חיבור בין מלכות ובינה, מפני שמייד לאחר מכן מתבצע שיתוף מידת הרחמים והדין.

בסופו של דבר אנחנו מקבלים את הבינה והמלכות מחוברות באופן הדוק זו עם זו, אבל שבורות. וגם זה נחשב הישג, מפני שהן הרי מרגישות שהן מרוחקות מהבורא, אך מאחר והן מחוברות יחד, יש להן את האפשרות לתקן זו את זו.

אם כך, השבירה היא תיקון גדול מאוד בבניית הכלי. ללא מצב ביניים כזה, לא נוכל להמשיך ולהשיג שום תיקון. לכן, גם למשבר של היום צריך להתייחס כאל נקודת שבירה, נקודת "פיצול", יכולת לבצע מהפך חד למצב שונה במהותו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "פתיחה לחכמת הקבלה", 04.09.2011
ידיעות קודמות בנושא:
בנקודת השבירה – מהעבר אל העתיד
להבין זה את זה
האדם מתחיל מהשבירה…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest