דף הבית / חינוך, ילדים / משבר בחינוך

משבר בחינוך

משבר בחינוך

שיטת החינוך ברחבי העולם פושטת את הרגל. גילויי האלימות בבתי הספר מחריפים: ראש ממשלת יפן, קרא למורים שלא לבנות על השוטרים, אלא להתחיל לעסוק באומנויות לחימה בעצמם, בכדי להתמודד עם האלימות בבתי הספר.

בצרפת חוקקו חוק המתייחס לאגרסיביות של תלמידי בתי ספר, וקבעו עונש של עד 6 חודשי מאסר בפועל.

בספרד קרא ארגון המורים לממשלה לנקוט צעדים דחופים להגנתם. על פי סקר בקרב מורים שנערך שם, 15% מהם נתונים להתקפות אלימות, 73% חשופים לאלימות מילולית מתמדת. 9% מהם מפחדים ללכת לעבודה.
ואצלנו בישראל, 89% מהמורים מודים שאין להם כלים להתמודד עם האלימות, הבריונות ואי קבלת הסמכות החינוכית.

תלמידים השליכו רימון עשן – התיכון בשרון הושבת

מה דעתכם? האם יש לאנושות אפשרות להבין את מה שקורה ולתקן את המצב הנוכחי?

9 comments

  1. מתוך דברי הרב ניתן להבין איך חוכמת הקבלה מסבירה את מה שקורה. הסבר זה נשמע מאוד משכנע כי הוא גלובלי ומסביר הרבה תופעות. הבעיה שאני באופן אישי לא רואה איך אפשר לתקן את המצב הנוכחי. יש אימרה הרווחת בימים אלו 'השקט מתחיל בתוכי'. יופי, אני אדאג לחנך את ילדי בכיוון הצעות הרב,אך ברגע שהילדים חוזרים לסביבת ביה"ס הרגיל, מצבם נעשה אפילו רע יותר(הוסיפו תובנות).השכל הרגיל שלי אומר שצריך משהו מערכתי יותר, שיכלול כמה שיותר משטחי החיים של הילדים, על מנת ש'ואהבת לרעך כמוך' יוטמע או לפחות 'סור מרע'. נכון צריך גם חינוך להורים,אך כפי שזה נראה עכשיו, קל ונכון יותר להתחיל מהילדים והם יגררו את הוריהם לעניין. האם אי אפשר לעניין את משרד החינוך בתוכניות העשרה מהסוג ש'בנות ברוך' החלו לבנות?

  2. אשמח אם תוכל להתייחס למשבר שישנו היום בהשכלה הגבוהה(באקדמיה).כאן או בהזדמנות הבאה.

    תודה מראש
    סטודנט מודאג מהצפון

  3. ויקטור פרדסיה

    משבר חייב להיות וטוב וברוך השם שהופיע, הכלי המדומה הזה שבנינו שניקרא חינוך, איזה חינוך?
    חייב להישבר כדי שיבנה כלי שקשור לשורשים של העם שלנו,
    כול שעלנו לעשות זה וקחת את הכלים השבורים היכולות כמו לדוגמה אינטרנט, בתי ספר, רעב לדבר האמיתי , ומשבר שהוא חלק חיובי בתהליך , לצרף ביחד הכל ןלהתחיל לגדל את עצמנו ודורות אחרנו עד שנגיע ל" הוא ושמו אחד"

  4. מיכאל לייטמן

    אני מזמין אותך להצטרף לצוות שמפתח את תוכניות החינוך לילדים בבני ברוך. צרי עימם קשר דרך האתר http://www.kab.co.il
    את יכולה גם לברר אצלם איך אפשר לצרף את ילדייך למסגרת פעילות הילדים בבני ברוך.

  5. השלום והברכה לרב!
    לפני כשנה מילאתי מקום בבית ספר יסודי בכיתה ד' והחלטתי לספר להם מתוך ספרך את סיפור "הקוסם" במהלך השיעור היו המון הפרעות ( מראש נאמר לי שאני מקבלת כיתה בעייתית) יצאתי מהמפגש עם הילדים ברגשות מעורבים ומחשבה שהם לא קבלו מזה כלום וזה לא נגע בהם כלל.
    ולהפתעתי ! לפני מספר שבועות לא בתחום בית הספר שמעתי מאחורי ילד אומר לחברו " תראה .הינה זאת שספרה לנו את האגדה על הקוסם"
    באותו רגע לא הייתה מאושרת ממני .
    יש תקווה , טיפה המצטרפת לטיפה תיצור ים גדול

    מוקירה ומעריכה הערכה רבה את פועלך ואת פועלם של תלמידיך

    רחלה

  6. אסתר המלכה

    האמת שעשיתי ניסוי על אחייניות שלי ואני יכולה להגיד שלא כל הילדים מקבלים את זה באותה הצורה.
    אחת מהן התלהבה וביקשה עוד והשנייה השתעממה לגמרי….נו, יהיה טוב:)

  7. שלום לך מיכאל!
    האנושות היא מילה מאוד כוללנית לכלל בני האדם על כדור הארץ, לכן קשה לומר משהו חד משמעי על הכלל בנושא זה, יחד עם זאת בתוך מגוון הרחב של הקהילות המגוונות שפזורות בכל אזור על פני כדור הארץ, חייב לבוא נושא הדגל בעיניין זה.
    אין לי ספק שההתדרדרות המוסרית הדוהרת מיום ליום היא פועל יוצא להתנהגות הבלתי מוסרית הממוצעת של האנושות (בכל אופן יש ציבור שכן מקפיד על מוסר, אהבה, צדק וכו'}. כנראה שעל מנת לבצע תיקון יסודי בדרך השלילית שהאנושות פוסעת בה, היא חייבת לחוש סבל, יאוש, תסכול ואין מוצא, ומתוך התחתית הזאת תבוא פריצה לעבר הטוב והמוסרי. לדעתי נושא הגל הוא העם היהודי שבו טמונים זרעי המוסר העליון שהכלים ליישמם מופיעים במשנה. תחושתי שהעם היהודי בתהליך הדרגתי שילך ויואץ להבנה עמוקה לתפקידו בכל תהליך הבריאה ולמשימתו הכבדה להוביל את האנושות לתהליך של תיקון המידות ולשלמות התקופה שחייבת לבוא בזמנה (מאוד בקרוב יחסית) לקיצה.
    הרב מיכאל אשמח אם תפרט את דעתך ביחס לדעתי.
    בברכה והצלחה.
    אבי גדעון.

  8. מיכאל לייטמן

    שלום לך גדעון
    לדברים שעליהם אתה מדבר הקדשתי שניים מספריי, "הדור האחרון" ו"מגדל בבל, הקומה האחרונה". הצגתי בהם את נקודת המבט של הקבלה על מצב האנושות והתהליכים שבפניהם היא עומדת.
    הדעה המוצגת שם אינה דעתי האישית אלא דעת גדולי המקובלים, עד כמה שאני מבין אותה ודאי. עם דעתם אני מזדהה, כיוון שהם השיגו את העתיד העומד בפני האנושות בפועל. העתיד שלנו הוא הווה עבורם. כל מה שהצלחתי להבין מדבריהם – הבעתי בספרים אלה.

    הדור האחרון:
    http://www.kab.co.il/heb/content/view/full/36766
    מגדל בבל, הקומה האחרונה:
    http://www.kab.co.il/heb/content/view/full/41299
    ואם תרצה לקרוא משהו קצר יחסית וממוקד על תפקידה של ישראל בתהליך, גש ישירות לחלקו האחרון של "מגדל בבל, הקומה האחרונה":
    http://www.kab.co.il/heb/content/view/full/41459

  9. הנני מחנכת תלמידים ליקויי למידה, כאשר אנו נחשפים לקבלה מתעורר בנו הרצון לחלוק זאת עם אחרים, במיוחד עם הילדים אותם אנו מחנכים. במהלך תקופה זו תוך כדי רבי- שיח וסיטואציות שעלו בכיתה יכולתי למצוא חיבורים מתאימים להעברת מסרים מתחום הקבלה, חשוב לציין כי התאפשר לי לעשות זאת רק במקומות שהמסרים הקבליים יכלו להתלבש על הסיטואציות הגשמיות והועברו כעוד תבנית חשיבה.                                כמו כן רעיונות של איחוד ,אגואיזם ,אהבת הזולת וכדומה ניתן להעביר באמצעות מוסיקה, ציור ותנועה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest