דף הבית / משבר עולמי / משבר אמצע החיים של האנושות

משבר אמצע החיים של האנושות

Laitman_2010-12-05_8711_us.jpg

דעה: המשבר מתרחש בחייהם של אנשים מעטים, שעושים דברים מוזרים והורסים את חייהם. אצל רוב האנשים לא קורים משברים. במקום זאת, קורה תהליך מעבר, שעוברים אותו בשתיקה, אפילו עם תחושת בושה. בדומה לגיל ההתבגרות. השנים האלה הן נקודת המפנה בחיים.

היא מלווה בתחושה מעיקה של מצוקה, ללא סיבות מיוחדות, בשאיפה לשלמות. במחצית הראשונה של החיים השאיפה הזאת מופנית כלפי חוץ, ליצירה. אלה חיים שמסתמכים על חוות דעתם של האחרים: ההורים, המורים, החברים. זה שלב של רכישה של מעמד חברתי, עושר חומרי.

לקראת גיל 40-50 אנו חווים את הזרימה ההפוכה שמכוונת פנימה. אנחנו מרגישים את הצרכים הרוחניים שמכוונים למהות החיים. אנחנו נכנסים לתקופת המעבר הזאת, כאשר אנחנו מבינים שמשמעות החיים זה דבר יחסי, ומרגישים חוסר של משהו שנחוץ להשגת השלמות – מה שהיה חשוב בעת הזריחה, נראה זניח בשעת הדמדומים, האמת של הבוקר הופכת לשקר בשעות הלילה. אנחנו מתעוררים עם תחושת ריקנות וחרדה.

התייחסותי: זה קורה לכל אחד, והיום זה קורה גם לאנושות כולה: מתעוררת הנשמה שבעבר דוכאה על ידי צרכיו של הגוף. לכן, המשבר הוא כללי, אינטגרלי, גלובלי, מלווה בדיכאון, גירושין, סמים, טרור, הרס, ייאוש … – ואז מתגלה החכמה על הטבע הנסתר, שמדברת על הדרגה הבאה של החיים שבהם אנו חייבים להיוולד מחדש!

ידיעות קודמות בנושא:
החיים הם טובים, אם אתה מבין את משמעותם
אדם או אוגר שמסתובב בתוך גלגל?
שאלה הדורשת תשובה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest