דף הבית / המשבר ופתרונו / מרשם למאבק בטרור

מרשם למאבק בטרור

שאלה: מהו המרשם למאבק בטרור הגלובלי?

תשובתי: המרשם הוא רק אחד, להגיע לשיתוף פעולה הדדי נכון בין כל בני האדם, ולהפיק ממנו את הכוח הטוב שיכול לאזן את הכוח הרע, רק כך אנחנו נוכל לפתור את כל הבעיות שלנו.

הטרור הוא שלב רציני מאוד בהתפתחות האגואיסטית שלנו, והשלב הבא אחריו הוא רק מלחמת עולם. חכמת הקבלה מדברת על זה, ולמעשה מאז התהוותה, לפני 3500 שנה, כל מה שהיא ניבאה בעיקרון התגשם.

היום אנחנו נמצאים במצב של בחירה חופשית, אנחנו יכולים להתפתח הלאה בדרך טובה ולעלות לדרגת הקיום הבאה, או להתקדם בדרך רעה, על ידי טרור, ייסורים, מכות, ואחר כך מלחמת עולם. דרך טובה זו עלייה בעזרת האור, שנקרא הכוח הטוב, אותו אפשר להפיק מתוך הטבע, והוא מאזן את הכוח הרע המצוי בטבע האדם. רק באיזון בין שני הכוחות האלה אנחנו יכולים להתקיים באושר ובביטחה. האיזון הזה הוא השלב הבא בהתפתחות, והאנושות חייבת להגיע להגיע לזה בדרך טובה או בדרך רעה.

שאלה: הפקת הכוח הטוב מתוך הטבע נשמע לי משהו מופשט. אני יודע למשל, שמטוס רוסי הופצץ, שפעולות טרור התרחשו בפריז, ומחבלים מאיימים לכבוש מדינה זו או אחרת. כל זה באמת מאד מפחיד. כיצד הפקת הכוח הטוב יכולה לעזור לנו להירגע?

תשובתי: העניין הוא שמחבלים הם גם בני אדם, וגם הם מנוהלים על ידי אותו הכוח הרע, האגו, שמנהל את כל בני האדם, רק שהאגו שלהם יותר גדול מהאגו של אנשים אחרים, והמשימה שלהם יותר גלובלית, אבל למעשה אותו הכוח מנהל אותם.

אנחנו צריכים לאזן את הכוח הרע הזה בעזרת הכוח הטוב שקיים בטבע. הכוח הטוב הזה נסתר מאיתנו, מפני שלא היינו זקוקים לו ולא השתמשנו בו, אבל עכשיו כולנו צריכים להפיק אותו יחד. זה לא תלוי בפעולות הפיזיות שלנו, אלא בצרכים הפנימיים שלנו. אם אנחנו מחליטים שאנחנו רוצים להביא לעולם את אותו הכוח הטוב, אז עלינו להשתמש בשיטת חיבור תואמת, לפיה אנשים מתיישבים במעגלים ומתקשרים ביניהם בעזרת מערכת כללים מסוימת. זו לא מדיטציה אלא גישה נכונה שנבנית בין בני האדם, לפיה כולם משתדלים לבוא במגע זה עם זה, מגע שנוצר בזכות כך שכל אחד משפיל את האגו שלו ביחס לאחרים, מנסה להיות שווה לכולם, וכולם ביחד מציבים מעל הכל את המטרה, להגיע לדרגת הקיום הבאה, בה כל האנושות הופכת לאחד יחיד ושלם. כאשר כל התנאים האלה מתקיימים, כולם מתחילים להרגיש כיצד מתגלה הכוח הטוב איפשהו בתוך הקשר ביניהם, כך עובדת השיטה הזאת. הכוח הטוב הזה מקשר בין כולם, וכל אחד מתחיל להרגיש את האחרים במקום להרגיש את עצמו. אם האדם יושב במעגל שמורכב מעשרה אנשים, אז הוא מתחיל להרגיש את תשעת האחרים במקום את עצמו, הוא יוצא מעצמו עד כדי כך.

השיטה הזאת מבוססת על העיקרון "ואהבת לרעך כמוך", בעזרתה האדם רוכש חושי קליטה חיצוניים, המנוגדים לחמשת החושים הגשמיים שלו, ומתחיל להרגיש את העולם שמחוץ לו. העולם הוא אחר לחלוטין מכפי שנראה לנו היום, אנחנו חושבים שהוא קיים מחוץ לנו, אבל למעשה כל מה שאנחנו תופסים, נמצא בתוכנו. בחלק האחורי של ראש האדם נמצא מסך, וכל ההתרשמויות שלו מהעולם עוברות דרך אותו מסך. המסך הזה בונה לו תמונת עולם סובייקטיבית, שתלוייה רק ברגש, בשכל ובתכונות שלו. אבל אם האדם יתחיל לפעול לפי פרדיגמה שונה לחלוטין, במאמץ לצאת מעצמו לאחרים, ברצון להתחבר איתם, אז הוא יתחיל להרגיש את העולם שמחוץ לו, ואז העולם יצטייר לו בצורה אחרת לגמרי.

זוהי שיטה מאוד רצינית ועמוקה, היא מגלה לאדם עולם חדש, ובהתאם לעולם החדש הזה, האדם צריך לקבוע מה הם חמשת החושים החדשים שלו, מה הוא מרגיש, כיצד הוא תופס את שאר האנשים. למעשה, בתמונת העולם החדשה הזאת, הוא כבר לא תופס אף אחד מהם בנפרד, אלא הוא תופס את הדמות הכללית המשותפת, את המערכת הכללית. בנוסף, זוהי מערכת ההנהגה העליונה, שקיימת מעל העולם שלנו, ואז האדם מוצא את הקשר בין הדרגה שלו ובין הדרגה העליונה, ודרך הדרגה העליונה הוא יכול לנהל את העולם שלנו.

מתוך תוכנית הרדיו "הד של מוסקבה", 25.11.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest