דף הבית / המשבר ופתרונו / מרצדס בעשרה דולר

מרצדס בעשרה דולר

ההשכלה האינטגרלית היא "מכשיר" מאוד רציני, שכולל בתוכו את הכוח המיוחד שמתגלה על ידינו. זהו כוח החיבור שמציל אותנו מכל הבעיות: מרעב, מחוסר ביטחון, מבעיות בריאות, בעיות עם הילדים, התפרקות התא המשפחתי. אדם הולך לקורס של השכלה אינטגרלית כדי לגלות כיצד לפתור את הבעיות שלו.

וכל זה תוך כחמש פגישות – זה כמו לקנות מרצדס בעשרה דולר! כי אנחנו מתכוננים לרכוש כוח של חיבור פנימי שבעזרתו אנחנו נוכל להשיג הכול – איזון, הרמוניה, חיבור. זוהי רכישה אמיתית.

אם אנשים מתחברים במפעל כלשהו, זה כדאי ורווחי אפילו לבעל הבית של המפעל, מפני שבאמצעות אופן כזה של עבודת חיבור – הייצור עולה, יורדת ההשבתה וההיעדרות עקב מחלות, נעלמים הסכסוכים והוויכוחים. זה כדאי אפילו עבור ה"ביזנס".

אדם צריך מלכתחילה להבין, מה היא התוכנית ומה הוא יכול להרוויח ממנה, ואז הוא יהיה מוכן להיכלל במשחק הזה. אנחנו אנשים מבוגרים ועוסקים בדבר רציני מאוד, בכך שמתכוונים לרכוש כוח מיוחד שנמצא בטבע ונסתר בתוך החיבור שלנו.

זהו הכוח הגבוה ביותר שנמצא מעל הכול. כל שאר הכוחות מפורדים, ועל ידי הכוח הזה של החיבור אנחנו נוכל לפתור את כל הבעיות. לאחר סיומה של כל סדנה צריך לעשות סיכומים כדי להעריך את ההישגים שלנו – אנחנו השגנו חיבור, הרגשנו עד כמה הוא מועיל, הבנו איך מהנקודה הזאת נוכל להתחיל לפתור בעיות, לעסוק בכל מיני שאלות, לקשור אותן יחד ולגשת אליהן בצורה משולבת.

אנחנו כבר רואים איזה חיסכון נוכל ליצור הודות לחיבור שלנו: בעירייה, בבנייה, בבית ובמשפחה, בעבודה. כוח החיבור מאפשר לנו לערוך שינויים בכל רמות החיים שלנו. עד לכזאת מידה, שאם אנחנו נתחיל לארגן הכול ולתקן מלמטה, אז ברמה שלנו לא ידאיג אותנו מה עושה הממשלה. על ידי השינויים שלנו ממטה למעלה, אנחנו נאלץ אותה לנהל אותנו מחדש.

אנחנו רק צריכים לעלות ממטה למעלה ("אור חוזר"), כלומר להתחבר בינינו, אפילו במטרה אגואיסטית להשיג חיים טובים יותר. בכל מקרה, זה כבר יהיה חיבור, כלומר תיקון השבירה. וכך בהדרגה, בכך שמעלים את כל העם על ידי השכלה אינטגרלית כוללת, אנחנו נשנה את האווירה הכללית בחברה שתתפשט בכל מקום לרוחב ותשנה את כל החיים שלנו.

מתוך שיעור על שאלות על חינוך אינטגרלי, 29.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תור למומחה באומנות האיחוד
1% שנולדו למען הכסף ו- 99% למען האושר
הכוח שמשנה את האדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest