דף הבית / מרדף אחרי האושר

מרדף אחרי האושר

הערה: ממחקר שנערך באוניברסיטת "הרווארד" עולה, שלקבל את מה שחלמנו עליו זמן רב לא הופך אותנו למאושרים יותר. לטענת החוקרים, אנחנו יוצאים למרדף אחר האושר מתוך שאיפה "למצוא" או "להשיג" אותו, אך למעשה ניתן ליצור אותו רק בתוכנו.

במאמר נכתב: "ללא כל קשר למתרחש סביבנו, יש לנו את היכולת לסנתז אושר, אי אפשר למצוא אותו. חשוב לזכור שאושר אינו "מטרה סופית", אלא "תוצר לוואי" של החיים, של מי שחי בשלום עם עצמו ובאהבה עם הסובבים. לכן תפסיקו לרדוף אחר מטיל זהב בקצה הקשת בענן, ותיהנו מהקשת עצמה".

תגובתי: זה לא נכון, זו פסיכולוגיה של אוניברסיטת "הרווארד" בלבד. אושר קיים בהשתוקקות, כאשר האדם מתחיל להרגיש מצב נפלא העתיד להתרחש. לדוגמה, אדם שבעוד חודש מתחתן: יש לו בחורה אהובה, הכול נפלא, הם כבר לא רק חולמים להתחתן, אלא מממשים את תוכניותיהם ומתכוננים ליום החגיגי. האם החודש שלפני החתונה פחות נעים מאשר החודש שלאחר החתונה? לא. הציפייה לאושר גדולה עוד יותר מפני שהיא אינה מוגבלת. כאשר אני מצפה לאושר, אז הציפייה נותנת לאדם מסגרות עצומות, וכאשר הוא מרגיש את האושר, אז אותן מסגרות מצטמצמות במידה רבה.

הציפייה לאושר תלויה רק בנו, ורק אנחנו מכתיבים את המסגרות של האושר העתידי! אפשר לנפח אותן, להרחיב וליהנות מהן כל הזמן, ובאופן כזה מצב האדם יכול להיות חסר גבולות. כך אפשר ליצור אושר אינסופי ולחיות בו. אבל כאשר אני מרגיש אושר, הוא נכנס למסגרות ואני מתחיל להרגיש אותו בתוכי, מחיצוני (ממקיף) הוא הופך לפנימי. אני מגביל אותו על ידי עצמי בתוך הרגשות שלי ובכך מעוות אותו. הוא מתגלה בחושים שלי, כאן קצת יותר, שם קצת פחות, פירוד, נתק וכולי וזה מוביל לסיומו .אושר קיים בתנועה לרצוי.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 31.10.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest