דף הבית / חינוך, ילדים / מקצוען או חובבן?

מקצוען או חובבן?

Laitman_2011-07-05_1528_w.jpg

שאלה: האם כדי ליצור מנגנון אינטגרלי, להפכו להמוני כדי שהוא יהווה דוגמה חדשה למהלך החשיבה של בני האדם, דרושים מקצוענים, או שמספיקה הנלהבות של חובבנים?

תשובתי: מאותם האנשים שלומדים את השיטה האינטגרלית, רבים צריכים להישאר בעבודתם, יש להם עבודה שהם אוהבים, וכל השאר. אבל הם הבינו את השיטה הזאת, הם השתנו בעצמם ורוצים להמשיך להשתכלל. דרך אותו האיחוד שהם רכשו כתוצאה מהשיחות, השולחנות העגולים, הסדנאות, הם מרגישים את הגילוי של העולם החדש.

אולם בעיקרון, אנחנו צריכים להכין מקצוענים. מה הכוונה להכין?

היום בכל מדינה יש 20-30% מובטלים, מה גם, שאלה אנשים בריאים, נורמליים וחושבים, שהיו רוצים להשתתף במשהו, אך אינם יכולים לממש את עצמם. בעוד מספר שנים ללא עבודה אדם כזה כבר אינו מסוגל לשום דבר. צריך למשוך אנשים כאלה לשינויים פנימיים בתוכם ואחר כך להכין דווקא מהם מחנכים של הדור החדש. וזו צריכה להפוך להיות עבודתם.

בכל מקרה, צריך לקיים אותם איך שהוא, לעשות איתם משהו. באירופה נותנים איזו קצבה, ארוחות חינם וכדומה. כלומר, היום האנשים נמצאים בכאלה מצבים, שחלק גדול מהחברה חי על קצבה מינימלית דלה. בהולנד למשל, מובטל מקבל 180 יורו בחודש, וזה לגמרי לא מספיק לו למחייה. פעם ביום או פעם בשבוע הוא מקבל מצרכי מזון ובזכות זה הוא מתקיים איך שהוא. וזה בהולנד, באירופה! אותו הדבר קורה גם במדינות אחרות, ואפילו עוד יותר גרוע.

אנחנו נמצאים על סף כאלה מצבים דרמטיים וקריטיים בעולם ובחברה, שפשוט חייבים לעשות את זה.

למען האמת, במדינות מסוימות, בפרט במדינות המתפתחות של דרום אמריקה, בינתיים אף אחד לא ממש חושב על המשבר, אבל בהדרגה הוא יגיע גם לשם. אנחנו בכל זאת מקושרים הדדית.

ומצד שני, במדינות האלה יש כמות עצומה של עניים ופער עצום בין העשירים לעניים. לכן, גם כאן אפשר לגשת למנהיגים, לארגונים כלשהם ולהתחיל לעבוד. אבל זה נראה עוד רחוק.

אבל אם ניקח את צפון אמריקה, אירופה, רוסיה, את כל החלק הצפוני של כדור הארץ, אפילו סין ויפן עם הבעיות שלהן, אז אין ברירה אחרת.

מסות רבות של אנשים מובטלים צריך להעביר, לא סתם דרך הקורסים של השכלה עצמית וחינוך עצמי אינטגרליים, אלא גם דרך הקורסים של המורים, המחנכים, המרצים וכולי, כדי שהם יוכלו גם אצלם וגם במדינות אחרות לשנות בהדרגה את כל האנושות בהידמות לטבע. לצורך זה יש לנו אפשרויות גדולות מאוד.

כשאתה מאחל לאנשים, שחיים על קצבה של עניים, סיום מוצלח של הקורסים ההתחלתיים של החינוך וההשכלה האינטגרליים, ושהמשך ההכנה של המרצים והמחנכים תקנה להם עבודה ומשכורת הולמת, זה יהיה עבורם שלווה, מימוש והצלחה.

מתוך שיחה על חינוך אינטגרלי, 20.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הקריסה של הפירמידה הכלכלית
עבודה נצחית
תהליך אין סופי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest