דף הבית / משבר עולמי / מקושרים ברשת אחת

מקושרים ברשת אחת

laitman_2008-11-14_7127_70.jpg

הקשר ההדדי הגלובאלי הכולל הוא עובדה מדעית. הרבה מחקרים מאשרים את העובדה הזאת. ועם זאת אנחנו מקושרים לא רק במסלולי האספקה של סחורות אלו או אחרות, אלא אנחנו מקושרים מבפנים. בין כולנו מתגלה רשת פנימית, בין אם אני רוצה בכך ובין אם לא, אך אם אני חי על פני כדור הארץ, אז אני מחובר עם האחרים וזהו.

בעבר זה לא היה כך. במקום אחד חיו אינדיאנים, במקום אחר אפריקאים, בעוד מקום סינים, וכולם היו מפורדים. אולם היום כולם מקושרים הדדית, תלויים הדדית זה בזה.

ומעבר לכך, הרשת שלנו מתחילה להיות משׂורטטת בהתגלות הרוחנית שלה. היא כאילו צפה מבפנים ומראה לנו, עד לאיזו מידה אנחנו "מקושרים". אפילו אם ננתק את קווי העברת הסחורה הבינלאומיים, התהליך הזה לא ישוב לאחור.

בעתיד אנחנו באמת נדחה את מה שאין בו נחיצות, ונשאיר רק את המינימום הגשמי הדרוש. אין ברירה, אחרת אנחנו נרושש ונהרוס את כדור הארץ, את כל אוצרות הטבע. אנחנו נצטרך להתפשר, ואז יתברר שאנחנו כאילו לא זקוקים זה לזה: כל אחד יצרוך מידה קטנה, והתעשייה העולמית תנמיך את המחזורים שלה באופן ניכר.

אך יחד עם זאת, עדיין תתגלה לנו צורה ברורה יותר ויותר של הרשת הכללית, שאנחנו מקושרים ברצונות ובמחשבות, ואפילו מנת הצריכה ההכרחית שלי, שפחתה עד ל-20% מהנוכחית, גם היא תלויה בכל השאר. אין לאן לברוח מזה.

מתוך שיעור על עיתון "האומה", 08.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
סוד החברה הבריאה
חינוך העולם החדש
דבר כזה עוד לא היה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest