דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / מקורות קבליים וספר הזוהר

מקורות קבליים וספר הזוהר

חכמת הקבלה זה מדע המתאר איך כל עשרה אנשים שמתחברים ביניהם, יכולים לפי שיטת אברהם, למצוא ביניהם קשר נכון שבו יתגלה הכוח העליון היחידי של הטבע, הבורא. על ידי שינוי היחסים ההדדיים ביניהם, הם יכולים לחקור את הבורא, כלומר את ההתגלויות שלו בכוח זה או אחר, בצורה כזו או אחרת.

בני לווייתו של אברהם שגילו את הבורא והגיעו להשגה מתוך ניסיונם האישי, יצרו קבוצה גדולה של אנשים שנקראת "עם ישראל". הקבוצה הזאת עלתה עד לדרגה הגבוהה ביותר ותיארה בתורה, בנביאים והכתובים הקדושים את כל הפעולות ההדדיות האפשריות בין בני אדם שנמצאים בקשרים שונים ביניהם. הם הסבירו במה תלוי גילוי הבורא ביניהם, בכל מיני צורות, האצלות והתגלויות.

אותו הדבר מתואר גם במשנה. "משנה" מקורה במילה "לחזור שוב ושוב", חזרה על התורה. אחר כך הופיעו התלמוד הבבלי והתלמוד הירושלמי, שני ספרים גדולים, שמגלים עוד יותר את מה שכתוב במקורות שקדמו להם.

בשורה זו כיצירה נפרדת לגמרי, ללא תלות באחרים, ניצב ספר הזוהר, שנכתב בשפה מיוחדת. בעיקרון, הוא מתאר את מה שמתארים גם כל יתר הספרים, מפני שהם כולם מדברים על קדושה.

קדושה, זה מצב של השפעה ואהבה. היא מתממשת מעל הטבע האגואיסטי שלנו, מעל היחסים האגואיסטיים הקיימים בינינו, לקחת, לקבל, לרמות, מעל כל מה שקיים בטבע האדם. על מה שמנוגד לקדושה, אנחנו יכולים רק לדבר ולחלום, אבל לא נצליח לבצע בשום אופן, אם לא נשתמש בחכמת הקבלה.

ספר הזוהר נכתב לאחר שהקבוצה שנקראת "עם ישראל", נפלה מגובה רוחני, מהרגשת גילוי הבורא, להסתרה מלאה של מעשיו.

למעשה, אותה קבוצה הייתה "עשירייה" גדולה של אנשים שחקרה בתוכה את הבורא, הייתה בקשר טוב בין חבריה ולכן כל הזמן עלתה בהשגה. לאחר מכן היא החלה להתפרק בהדרגה, עד שנפרדה לגמרי ונעלמה הרגשת הבורא בקרב חבריה.

אבל, נותרה עשירייה קטנה תחת הנהגתו של רבי שמעון, אחת מכל העם שהיו בו מאות עשיריות מסוג זה. היא רשמה את כל מה שהתרחש קודם לכן, בנטייה ובסגנון קבלי, בצורה נכונה והסתירה את הכתבים הללו.

כעבור דורות רבים הכתבים התגלו בצורה מקרית לגמרי, למרות שאנחנו מבינים, שאין בטבע מעצם הגדרתו מקריות, מאחר והטבע הוא דטרמיניסטי לחלוטין. כמעט אלף שנה ספר הזוהר היה נסתר, אבל לאחר גילויו אנשים החלו בהדרגה להשתמש בו, והוא הפך להיות ידוע למעגל רחב יחסית.

לפני 100 שנה מקובל ידוע בדור האחרון, המורה הגדול שלנו "בעל הסולם" כתב "פירוש לספר הזוהר", כדי שנוכל להבין אותו בצורה נכונה ולא לטעות תוך כדי השימוש בשיטה. לכן אנחנו לומדים דווקא את הפירוש שלו. זה היה עמל די רב: אם ספר הזוהר הוא ספר אחד עבה, אז עם הפירוש של בעל הסולם הוא כולל עשרה כרכים.

כיום אנחנו משתמשים בו כדי להתקדם בצורה נכונה לצורך התפתחות רוחנית, מקיימים מדי ערב שיעורי זוהר, עם תרגום לכל השפות ומזמינים אליהם את כל המעוניינים.

אנחנו משתדלים לפרסם ולהפיץ עד כמה שאפשר, את הספר הזה. הוא יצא לאור בעברית, בתרגום נכון וקל ובהתאמה לקורא המודרני, מאחר וספר הזוהר עצמו כתוב בשפה הארמית, הקרובה לעברית.

פרט לזה, תרגמנו אותו לשפות הרוסית והאנגלית, וכיום הוא מתורגם לעוד כמה שפות.

מתוך שיעור וירטואלי, 4.06.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest