דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מקום לגילוי הבורא

מקום לגילוי הבורא

שאלה: נאמר: "ועשו ארון עצי שטים אמתים וחצי ארכו…". מהיכן נובע כזה דיוק של השרטוטים? מהו הזהב שבו מצפים את זר הזהב מבית ומחוץ? (תורה, ספר שמות, פרשת "תרומה", פרק כ"ה, פסוק י').

תשובתי: מדובר על עשר הספירות העיקריות, שבכל אחת מהן יש גם עשר ספירות וגם בכל אחת מהן יש עשר ספירות, וכולי. הן מתחלקות לתכונות ולאבחנות מסוימות, לשילוב ולקשרים ביניהן.

קיים הטבע הדומם, הצומח, החי והאדם, חלקים שמשתתפים בלהידמות לבורא. וכל חלק חייב להיות מורכב מהתכונות העיקריות שלו. נניח, כוהן חייב להיות נשוי. איזה שהם סוגים של חיות חייבות להיות כשרות, כלומר להפריש פרסה ולהעלות גרה.

למה עושים את הארון מעצי שטים או ארזי הלבנון, ולצורך ציפוי לוקחים זהב, כסך, נחושת? מפני שאלה הם אותם החומרים המיוחדים שקיימים בטבע בצורתם הטבעית, לא צריך לעשותם באופן מלאכותי.

משתמשים בהם בשילוב מיוחד, בכך שיוצרים צורה זו או אחרת. כי אתה לא לוקח סתם איזו תכונה, אלא צריך לשנות אותה, להקנות לה צורה מסוימת על ידי הפעולה שלך. נניח, שקמצן ועצבני הופך להיות מסביר פנים ונדיב. כלומר, צריך לאסוף בצורה נכונה את כל התכונות, כי כל אחת מהן צריכה להיות בצורה מסוימת בשילוב מסוים עם תכונות אחרות. וכך נבנה מקום לגילוי הבורא.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 29.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מקדש בליבו של אדם
ליצור בתוכי דגם של העולם העליון
בית המקדש אצלך בלב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest