דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / מקום המפגש שלנו עם האנושות

מקום המפגש שלנו עם האנושות

laitman_2010-11-10_9307_us-70.jpg

שאלה: כיצד ניתן להסביר לאנשים, במה שונה איחוד נכון מאיחוד לא נכון?

תשובתי: אנחנו מדברים בצורה פשוטה: "בואו נעשה הכרות עם הטבע". איני רוצה לחלק את האנושות לאלה שמתאחדים בצורה נכונה ולאלה שלא. איני רוצה להבדיל מישהו באופן אישי. לכן אנחנו מכוננים קשרים עם מדענים כדי להמחיש בפני כולם מהו הטבע. ואתם תחליטו מה לעשות הלאה. אך רק שתדעו, שמידת ההידמות לטבע קובעת כמה צרות נקבל ממנו. ככל שמידת ההידמות וההשתוות גבוהה יותר, כך פחות צרות ויותר תענוגים מחכים לנו.

צריך להיות ברור לכולם, במה נעוץ המקור של היסורים. האנושות שואלת את השאלה הזאת ואנחנו ניתן לה תשובה. בימינו כבר אפשר לתת הסברים. קודם לכן אסור היה להסביר, מפני שהיינו צריכים להגיע תחילה לאגואיזם מקסימאלי, גלובלי ואינטגרלי. היום אנחנו כמעט יצאנו לאותה הדרגה, ולכן מותר להסביר לאנשים את התמונה הכללית של המתרחש, ובפועל אנחנו ננסח אותה במילים יותר ויותר פשוטות.

ננסח שוב ושוב, על ידי כך שנסביר על בסיס זה, מהיכן נובעות הבעיות במשפחה, הבעיות עם הילדים, עם הבריאות, עם הבנקים, עם העבודה, בדרך, עם עצמנו וכולי. נסביר שהטבע הכללי הוא המהות של כל החיים שלנו, שבתמונה הזאת אנחנו יכולים לגלות את היחס שלנו להכול: לכדורגל, לעבודה, למוות… ושהבעיה היא שהאדם עצמו אינו נמצא בתמונה הזאת.

ניוטון, הודות לתפוח שנפל, גילה את כוח המשיכה. אך החוק עצמו פעל גם לפני כן. יכול היה להיות נחמד אם מישהו היה "מקבל מכה" ומבחין בחוק האוניברסאלי של הטבע כדי לספר עליו לעולם. אך אם נחכה לזה, מבלי לערוך לפני כן "תצוגה", נשלם מחיר גבוה מידי. כאן העניין הוא כבר לא בנו, ולכן אני יכול לדבר על זה עם כל אדם. בידיים שלי נמצא הידע, בוא ביחד נבדוק אותו. הוא שייך לכולם, ובכך שנרכוש אותו, כולם יישארו ברווח. אז בוא ונראה אם אני צודק. זוהי גישה מדעית מאוד בריאה, נקייה מכל מיני תוספות. גם אני בעצמי מוכן לבדוק את עצמי. העיקר, תביטו מה מגלה החכמה שהגיעה אלינו דרך אלפי שנים. על אחת כמה וכמה שיש לזה יחס ישיר לרגע הנוכחי, לשאלה האם יהיה לנו עם מה לחיות מחר או לא, לשאלה האם אנחנו נשׂרוד או נשקע במלחמה.

כלומר, אתה מביא מכל תמונת הטבע עובדות שמאשרות שהכל שואף לאיחוד. כל הטבע הדומם, הצומח והחי שורה באיזון, בהומיאוסטזיס, בשיתוף פעולה דק של כל מיני מינים. נדמה לנו, שהם פשוט טורפים זה את זה, אך למעשה מדובר על קיום משותף. כך גם מתקיימים התאים בגוף שלנו. מובן שאין זה פשוט לעלות את בני האדם קצת למעלה יותר מהדרגה הנוכחית שלהם, אך אין ברירה אחרת. אינך יכול להשאיר אותם בדרגה ה"בהמית" ולהחזיק אותם מחוברים לאינפוזיה של האור העליון, כדי שהוא ישנה אותם מבפנים. לא, הם צריכים גם בעצמם להתקרב אליו במקצת.

אתה מתקרב אליהם, בכך שאתה משתדל לתת הסברים כמה שיותר פשוטים, והבורא יעורר בהם התעניינות או אפילו ילקה בהם במקצת על ידי מכות, כדי שהם יתפסו ויכירו טוב יותר את הצרות העכשוויות וישמעו את המסקנות בנכונות יתר. ואז אתם תיפגשו באיזשהו מקום: אתה, עם הסברים מופשטים באופן מקסימאלי, והם, עם תשׂומת הלב שאליה הם מסוגלים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 26.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הטבע תמיד צודק. אז מה הוא אומר?
משׂימה שאף אחד לא יוכל להתמודד איתה, חוץ מאיתנו
החיבור בין בני האדם כפסגת האיזון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest