דף הבית / מקווה שזו תהיה שנה טובה

מקווה שזו תהיה שנה טובה

שאלה: כיצד קצב התפתחות הנשמה משפיע על הרגשת הזמן הגשמי?

תשובתי: ההשפעה של קצב התפתחות הנשמה מתבטאת בכך שהזמן הגשמי מתחיל להימדד על ידי תכונות ואיכויות. נניח שעכשיו אני נמצא בפתחה של שנה חדשה, מה אני חושב עליה? אני מקווה שהשנה הזאת תהיה טובה. מהי "שנה טובה"? אם אקשיב לנאמר באמצעי התקשורת,  לא אראה דבר טוב.

מבחינתי שנה טובה היא שנה שבה האנושות תגיע להכרה בסיבה לכך שרע לה. כאשר האנושות תבין זאת אשמח, מפני שזהו כבר צעד, מדרגה לקראת תחילת התיקון. אני מקווה שהשנה הזאת תראה לבני האדם שהם נמצאים במצב נורא, שהם נעים בכיוון לא נכון, שכל העתיד שלהם תלוי באיחוד הנכון ביניהם ואילו הטבע שלהם מונע מהם להשיג זאת.

ולכן מלכתחילה לא נותר לבני האדם דבר טוב, נשארת בידם רק החלטה נכונה יחידה: למצוא אמצעי לשינוי הטבע שלהם. מה אנחנו יכולים לעשות כדי לשנות את עצמנו, להפוך לבני אדם שיכולים להתאחד, להשלים הדדית זה את זה, לוותר זה לזה וכדומה. אם נוכל להתחבר בינינו באופן כזה אז לא תהיינה לנו בעיות.

תראו מה מתרחש בעולם. עם כל השפע שנמצא על פני האדמה, עד כמה אנחנו מרוקנים ומדלדלים אותה, מקלקלים את האקולוגיה, מאיימים זה על זה באמצעים שונים. כמה כספים אנו משקיעים במלחמה, בהתחמשות. אתם לא מתארים לעצמכם עד כמה היינו יכולים להיות מאושרים אם לא היינו מבזבזים על זה כסף. והכול תלוי בטבע שלנו בלבד. במקום להתחמש, לשרוף דלק וכדומה, עלינו להסב את תשומת ליבנו לעצמנו. אם בני האדם יבינו ויפנימו שהמפתח לאושר נמצא בתיקון האדם ורק לכיוון זה עליהם לנוע, אז נוכל להתחיל להסביר לכולם כיצד להשיג זאת.

אני מקווה מאוד שבשנה הנוכחית אנחנו נתקרב לזה. בני אדם יתחילו להבין ולתפוס שאין לאן להתקדם מפני שיכולה להתרחש מלחמה נוספת, וזה כמובן דבר נורא.  אנחנו רואים כיצד אירופה ניסתה להתאחד אבל דבר לא הצליח להם, לא עם השוק האירופי המשותף ולא עם שום דבר אחר. עכשיו מתחיל ברקזיט (Brexit) כולל וטענות הדדיות של כולם כלפי כולם. זה לא יניב דבר פרט לייסורים. עלינו להגיע להכרת הרע בכל הדרכים האפשריות.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 30.12.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest