מקובל והעולם

שאלה: האם ניתן לומר שרק היחס שלי מבדיל בין המצב הנוכחי למצב הבא?

תשובתי: היחס קובע הכול, או במילים אחרות, הכוונה. כשאתה משנה את הכוונה, אתה משנה את העולמות בתפיסה שלך. ההבדל בין העולם הזה לעולם אין סוף הוא בכוונה. כל המצבים שונים זה מזה רק לפי היחס, הכוונה שלך. ובאמת, אין כלום מלבד מצב אין סוף. כל השאר הן תמונות שאנחנו מציירים על ידי הכוונה שלנו.

שאלה: היום אני לא אוהב, שונא, את בני האדם שאיתם אני בא במגע במהלך היום. מצד שני אם הייתי מכבד אותם, כל קשר איתם היה מסב לי תענוג ואני הייתי עוזר להם יום ולילה. האם אותו השינוי שדרוש זה קשר טוב שממנו אני נהנה, או שאת התפקיד משחק אותו הכוח שיתגלה?

תשובתי: הוא העיקר. העניין הוא לא להיות "חמוד", או "טוב", אלא אתה צריך להתאחד עם האחרים כיוון שבאיחוד הזה אתה מגלה את הבורא. בחכמת הקבלה זה נקרא "מצווה": אתה מקיים את ציווי המצווה.

בגדול, כל המעשים שלנו מיועדים לכך שנשתווה לו, בדומה לאורח שמשתווה לבעל הבית, במילים אחרות, לעשות נחת רוח לבורא, בדומה לאופן שבו הוא עושה לנו. ולכן, היחס הנכון שלי לאחרים צריך להיות מכוון להשגת היחס הטוב לבורא. ובלי זה בשביל מה אני צריך יחסים טובים עם הסובבים? – לטובתי האישית. זה לחלוטין סותר את מה שדרוש ממני.

ולכן כתוב: "סוף מעשה במחשבה תחילה", "ישראל, אורייתא וקב"ה חד הוא", בהתאם לעיקרון הזה אנחנו צריכים לבנות את הכול.

בכל מגע עם אנשים אחרים המקובל משתמש רק למטרות התקדמות. הוא מבצע את הפעולות הפיזיות ההכרחיות כדי לפרנס את עצמו, אבל הוא תמיד עושה חשבון איזה כוח, איזו תשומת לב דרושה ממנו כדי לבצע פעולות רוחניות, ובכך לעשות נחת רוח לבורא. באופן כזה המקובל משתמש בעולם כדי ליהנות לבורא.

שאלה: והוא נהנה מכך?

תשובתי: כן. אבל לא למען להנות, אלא כדי לבצע את הפעולות הדרושות. ההנאה מפסיקה להוות את הסיבה לפעולות.

יחס כזה משנה את הכול, בזכותו אתה רואה את העולם הרוחני. הרי היחסים שלך עם האחרים ועם הבורא הופכים להיות יותר ברורים ואתה מגלה את רשת הכוחות, את רשת היחסים, את רשת המחשבות, את רשת הכוונות, את רשת ההפעלות. היא זאת שקיימת במציאות. והעולם שלנו מאבד בהדרגה את חשיבותו בשבילך, וגם את הצורה עצמה, כשהוא "מתפוגג" בתוך הרשת הזו, כיוון שהוא לא קובע כלום…

מתוך שיעור על ההקדמה לספר הזוהר, בעל הסולם, 01.07.12

ידיעות קודמות בנושא:
לעמוד בפני הגדלות
על פסגת הכוונה
האור עבור כל שוכני העפר

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/uyQnX

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest