דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / מקובלים על תפיסת המציאות – חלק י"ד

מקובלים על תפיסת המציאות – חלק י"ד

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בקשר לציטוטים של גדולי המקובלים.

כל השינויים הם ברצון, ולא באור

"אין לנו לדבר, אלא ממקום שהחושים שלנו מתפעלים מהאור המתפשט, שהוא בחינת רצונו להיטיב לנבראיו, ובאה לידי המקבלים בפועל. וזה דומה כמו שאנו מביטים על השולחן. אז לפי חוש המישוש, אנו מרגישים שזה דבר קשה. וכן מידת אורך ורוחב, והכול לפי ערך חושינו. אבל אין זה מחייב שהשולחן יהיה נראה כן למי שיש לו חושים אחרים, למשל בעיני המלאך, בעת שמסתכל על השולחן, אזי רואה אותו לפי חושיו. לכן אין לנו לקבוע שום צורה בערך המלאך, כי אין אנו יודעין את חושיו. ומכאן, שכמו שאין לנו השגה בהבורא ית', ממילא אין לנו לומר איזה צורה יש להעולמות בערכו, רק אנו משיגים בהעולמות בערך חושינו והרגשתנו".

בעל הסולם, שמעתי, ג', עניין ההשגה הרוחנית
ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים על תפיסת המציאות – חלק י"ג
מקובלים על תפיסת המציאות – חלק י"ב
מקובלים על תפיסת המציאות – חלק י"א

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/xPv2W

One comment

  1. לכבוד הרב שלום!
    השגה רוחנית:
    "אין לדיין אלא מה שרואות עיניו"- כול הלימוד והתתקדמות בו היא בהרגשה המתקבלת בגוף הפיזי שלנו."אין אור בלי כלי"- מידת ההרגשה שלנו את האור המתפשט- הבורא היא כמידת הכלי[כוונה, מסך ואור חוזר] שבנינו בתוכנו.?

    דוד רהב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest