דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מקובלים על תורה ומצוות – חלק מ"ח

מקובלים על תורה ומצוות – חלק מ"ח

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בהקשר לציטוטים של גדולי המקובלים. ההערות בסוגריים הן שלי (מ.ל.)

עובדי ה' העושים את התורה ליבשה

"וזה ענין התקטנות ערך הדורות, עד שבאו לצמצום האחרון שבדורנו, ש"חכמת הסופרים תסרח ויראי חטא ימאסו", כי במצב הזה נמצאים ההמון במזג השוה, ואין עבודה אלוקיית שום חיוב להם, וגם לא ירגישו חסרון בהעדרו, ואפילו אותם שעוסקים בעבודה, היא כמצוות אנשים מלומדה. אינם צמאים ושואפים למצוא איזה לחלוחית דעת בעבודתם. ואם אמר יאמר איזה חכם להם, בואו ואלמדכם בינה, להבין ולהורות בדבר אלקים, תיכף המענה בפיו, כבר יודע אני בנפשי, כי לא אהיה כרשב"י וחבריו, …והלואי שאקיים הכל בפשיטות".

בעל הסולם, פרי חכם, מאמר "סגולת זכירה"

"אוי להם לבריות מעלבונה של תורה. כי בלי ספק, בהיותם עוסקים בפשטיה ובספוריה לבדם…וכל האומות יאמרו לישראל, מה דודך מדוד, מה תורתכם מתורתנו, הלא גם תורתכם ספורים בהבלי העולם. אין עלבון תורה גדול מזה. ולכן אוי להם לבריות מעלבונה של תורה. ואינם עוסקים בחכמת הקבלה, שהיא נותנת כבוד לתורה, כי הם מאריכים הגלות, וכל הרעות המתרגשות לבוא בעולם."

כתבי האר"י, עץ חיים, חלק א', הקדמת מוהרח"ו זיע"א על שער ההקדמות, י"א-י"ב.

ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים על תורה ומצוות – חלק מ"ז
מקובלים על תורה ומצוות – חלק מ"ו
מקובלים על תורה ומצוות – חלק מ"ה

2 comments

  1. אז במי התחלת התיקון תלויה? בלומדי הקבלה שעדיין לא מימשו את עצמם, או בלומדי חיצוניות התורה שלא רוצים לעסוק בפנימיות התורה?

  2. ככל שמתקדמים בדרך זה נראה יותר בלתי אפשרי להגיע לאותה דרגה של המקובלים. איך להתמודד עם ההרגשה הזו כדי שלא נכנס ליאוש?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest