דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מקובלים על תורה ומצוות – חלק מ"ד

מקובלים על תורה ומצוות – חלק מ"ד

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בהקשר לציטוטים של גדולי המקובלים. ההערות בסוגריים הן שלי (מ.ל.).

עובדי ה' עושים את התורה ליבשה

"יש דעה כללית המקובלת אצל ההמון. אשר עיקר החפץ של התורה והדת, הוא עניין הכשר המעשה בלבד… אם כן היה הדבר, ודאי צדקו דברי האומר שדי לנו בלימוד הנגלה לבד…
אבל לא כן הדבר, שכבר אמרו חז"ל: "וכי מה איכפת ליה להקב"ה למי ששוחט מן הצואר, או מי ששוחט מן העורף, הוי לא נתנו המצוות, אלא לצרף בהם את הבריות"… ואם כן מובן מאליו, אשר אם המעשים, אינם מסודרים לתכלית הנרצה, הרי זה כאילו לא קיים כלום. וכן אמרו בזהר "מצוה בלא כוונה כגוף בלא נשמה""

בעל הסולם, תורת הקבלה ומהותה.

"…היבשות והחשכות שמצאונו בדורנו זה שלא נשמע כמוהן בכל הדורות שקדמו לנו, שהוא משום שאפילו העובדי ה' שמטו ידיהם מהעסק בסודות התורה… אין פלא שכל הדור נכשל בגללם".

בעל הסולם, הקדמה לספר הזוהר, אות נ"ז.

"…כי מצטמצמים רק בחלק המעשי של התורה. ואינם רוצים להשתדל ולהבין בחכמת הקבלה, לידע ולהשכיל בסודות התורה וטעמי מצוה.
…שהם גורמים במעשיהם הללו, שיהיו עניות וחרב וחמס וביזה והריגות והשמדות בעולם".

בעל הסולם, הקדמה לספר הזוהר, אות ע'

ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים על תורה ומצוות – חלק מ"ג
מקובלים על תורה ומצוות – חלק מ"ב
מקובלים על תורה ומצוות – חלק מ"א

2 comments

  1. למי בדיוק המקובלים מתכוונים כשהם מאשימים בעניות וחרב וחמס וביזה והריגות והשמדות בעולם? האם לראשי העדה או להמון שהולך אחריהם? ואם זה לראשי העדה, אז למה? האם הם יודעים שהגיע הזמן ללמוד את הקבלה והם בכל זאת מתנגדים, ומסתירים ומזהירים את המאמינים שלהם?
    האם יש להם בחירה לא לעשות כך ובכל זאת הם בוחרים לעשות אחרת?

  2. לא נראה לי שבעל הסולם יכול לכעוס על מי שנתון תחת כוחות הטבע ללא בחירה, הוא פונה לאלא שניתנה להם הבחירה, אבל הם מוותרים לאותם רצונות שבהם שאינם מתאמצים לעבוד לשמה ומקבלים סיפוק מהיותם בדרך בלבד.(סוג של ראש קטן). אז כאן מזהיר אותנו בעל הסולם שיש להיזהר מאותם רצונות שמערכבים בעדנו, מושכים אותנו לאחור, הם אלא שיגרמו (בהתקדמות שלנו הרוחנית) לאסונות וכל השאר.האדם הוא עולם קטן.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest