דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מקובלים על מטרת הבריאה – חלק י"ד

מקובלים על מטרת הבריאה – חלק י"ד

10.jpg

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בהקשר לציטוטים של גדולי המקובלים, ואני מבטיח לענות עליהן (ההערות בסוגריים הן שלי – מ.ל.).

מדוע הבורא גִלגֵל עלינו את טורח הבריאה?

"הייסוד הראשון שעליו עומד כל הבניין הוא, שרצה הרצון העליון (המסתכם בכך) שיהיה האדם משלים את עצמו ואת כל הנברא בשבילו, וזה עצמו (השלמות שהשיג בעצמו) יהיה זכותו ושכרו. זכותו – לפי שנמצא שהוא מתעסק ויגע להשיג השלמות הזה, וכשישיגהו – יהיה נהנה רק מיגיע כפיו וחלקו מכל עמלו. שכרו – שהרי סוף סוף הוא יהיה המושלם, ויהיה מתענג בטובה לנצח נצחים (משיג חירות מהמוות – מ.ל.)".
הרמח"ל, דעת תבונות (י"ד)

"אם הכוונה של בריאת העולמות, היא בשביל להנות לנבראיו, א"כ, מה היה לו ית' לברוא את העוה"ז הגשמי, העכור והמלא ייסורים? ובלי זה, ודאי שהיה יכול להנות לנשמות כמה שרוצה, כביכול, ולמה הביא את הנשמה בגוף עכור ומזוהם כזה? (הרצון האגואיסטי) ותירצו על זה, שבכל מתנת חינם, נמצא פגם של בושת פנים, וכדי למנוע מהנשמות הפגם הזה, ברא את העוה"ז (מצב, הרגשה – מ.ל.), שישנה כאן מציאות של עבודה, ונמצאו נהנים לעתיד מיגיע כפיהם, כי נוטלים שכרם מִשָלֵם, חלף יגיעם, וניצולים על ידם מפגם של בושה על כן".
בעל הסולם, תלמוד עשר הספירות, חלק א', הסתכלות פנימית, פרק א', אות ו'

ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים על מטרת הבריאה – חלק י"ג
מקובלים על מטרת הבריאה – חלק י"ב
מקובלים על מטרת הבריאה – חלק י"א

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/4hp2A

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest