דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מקובלים על מהות חכמת הקבלה – חלק י"ב

מקובלים על מהות חכמת הקבלה – חלק י"ב

בעל הסולם

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בהקשר לציטוטים של גדולי המקובלים, ואני מבטיח לענות עליהן (ההערות בסוגריים הן שלי – מ.ל.).

הריאליות והממשיות שבחכמת הקבלה

"אין הקבלה משתמשת בשמות ובכינויים (מופשטים), זולת מבחינת הריאליות (שהושגו על ידינו ברגשות ואז נחקרים בשכל) והממשיות שבהם (אשר מתגלה לנו במידת התיקון שלנו). וזה כלל ברזל (מוחלט) אצל כל חכמי הקבלה: "כל מה שלא נשיג (בוודאות, בתכונות המתוקנות), לא (בלתי אפשרי) נגדרהו בשם ומילה". (מכיוון ששם מדבר על תכונתו של העצם המושג במידת השתוות עם תכונותיו על פי חוק השתוות הצורה: רק דומה הוא בר השגה – מ.ל.). וכאן צריך שתדע, שמלת "השגה", פירושה המדרגה הסופית שבהבנה. והוא נלקח מלשון: כי תשיג ידך. דהיינו, טרם שהדבר מתבהר לעיניים בהחלט הגמור כמו שהיה תפוס בידיים, אין המקובלים מכנים אותו בשם "השגה", אלא בכינויים אחרים, כמו "הבנה", "השכלה" וכדומה".

בעל הסולם, מהותה של חכמת הקבלה

ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים על מהות חכמת הקבלה – חלק י"א
מקובלים על מהות חכמת הקבלה – חלק י'
מקובלים על מהות חוכמת הקבלה – חלק ט'

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/p52Px

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest