דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מקובלים על מהות חכמת הקבלה – חלק י"א

מקובלים על מהות חכמת הקבלה – חלק י"א

10.jpg

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בהקשר לציטוטים של גדולי המקובלים, ואני מבטיח לענות עליהן (ההערות בסוגריים הן שלי – מ.ל.).

הריאליות והממשיות שבחכמת הקבלה

"אין מלה אחת בפי חז"ל, ואפילו בחכמת הקבלה הנבואית, שתהיה מיוסדת על בסיס עיוני (אלא רק שמתבססת על חשיבה המופשטת מהחומר. מתוך התנסות אישית, ממשית, המתבססת על הרגש וחקירתו – מ.ל.)".

בעל הסולם, גוף ונפש

"חייבים (בהשגת מטרת הבריאה על ידינו, בעל כורחנו או מתוך בחירתנו, כפי שנקבע מראש בתכלית הבריאה) לדעת אותה (הקבלה), כי (כדי לבחור בדרך המועדפת לתיקון האגו שלנו, לא באמצעות הייסורים אלא בעזרת האור) מצווה היא עלינו: וידעת היום והשבות אל לבבך, כי ה' הוא האלוקים (כלומר תחזיר לליבך את הרצונות שלך, את הבורא, תכונת ההשפעה והאהבה). הרי שחייבים אנחנו לידע בידיעה (להשיג בעצמינו באופן מעשי), ולא באמונה בלבד (באופן שכלתני, תיאורטי), אלא בדברים המתיישבים על הלב (הרצונות – מ.ל.)".

הרמח"ל, ספר מלחמות משה, כללים, שמ"ט

ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים על מהות חכמת הקבלה – חלק י'
מקובלים על מהות חכמת הקבלה – חלק ט'
מקובלים על מהות חכמת הקבלה – חלק ח'

One comment

  1. שאלה על ציטוט הרמח"ל: בהנחה ואני לא שם לב לשכל שלי, ומסיק מסקנות אך ורק יחד עם הקבוצה מתוך לימוד מקורי – הרי גם אז ההתרשמויות שמגיעות אלי ומשפיעות על הלב הן עדיין אגואיסטיות, או ברובן אגואיסטיות – הרי פה פדיוק אני עובד, בבדיקה האם האור שינה משהו ברצון שלי כתוצאה מחיבור – ואז אני מוכן לחיבור מחודש וחזק יותר. השאלה שלי כיצד ניתן לעבוד בצורה מדעית ומדוייקת יותר כדי לקצר את התהליכים ולהקל גם על החיים בעולם הגשמי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest