דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מקובלים נסתרים מסביבנו

מקובלים נסתרים מסביבנו

שאלה: האם "אמונה למעלה מהדעת" מושגת כתוצאה מהמאמצים שלי?

תשובתי: האמונה מושגת כתוצאה מהמאמצים שלנו, שעליהם מגיעה תשובה מלמעלה. ההשפעה הזאת מלמעלה מביאה לאדם את ה"אמונה למעלה מהדעת", כלומר את כוח ההשפעה שהוא למעלה מכוח הקבלה. האדם לא משיג את זה בכוחות עצמו, אלא בצעקה, בתפילה. ובתשובה לדרישה ולרצון שלו, האור העליון מייצב, בונה בו את היכולת הזאת.

אמונה, זה כוח מיוחד שאינו נמצא בעולם שלנו. זה כמו שהיינו קיימים בעולם שבו אין כוח משיכה, ופתאום הוא מופיע. ותתאר לעצמך מה יקרה: כל הדברים שהיו באוויר פתאום נופלים על הקרקע, ואתה מוצא את עצמך קשור לגמרי לאדמה כאילו מודבק עם דבק.

אנחנו לא יודעים איך העולם היה יכול להתקיים בצורה אחרת ללא הכוח הזה. כל הטכניקה והטכנולוגיה היו משתנות בצורה קיצונית אם לא היה הכוח הכלל עולמי של המשיכה. כך גם ה"אמונה למעלה מהדעת", זה כזה כוח שפתאום מגיע ונותן לאדם תוכנה חדשה גם במוח וגם בלב.

לכן, אי אפשר להסביר במילים את האמונה וגם לא להביא דוגמאות. אף על פי שבמידה מסוימת אפשר למצוא דוגמאות, מפני שהעולם שלנו כאילו כולל בתוכו את שני הכוחות: קבלה והשפעה, פלוס ומינוס. בכל הרמות שבהן קיימות כאלה תופעות מנוגדות: צפון ודרום, חושך ואור, אפשר למצוא הקבלה. שני הכוחות האלה מתגלים זה מול זה בגלל כוח השבירה.

אבל כאשר האדם באמת ישיג את הכוח השני, ההשפעה מול הקבלה, אז הוא יחליף את סדר החשיבה שלו, את ההעדפות, החשבונות, להפוכים לחלוטין. כי כל הערכים שלו יתחלפו, כל כיוון החשיבה בשביל מה ולמה הוא מבצע כל פעולה, למען מי, מה בדיוק הוא לוקח בחשבון,

זה הכול יהיה שונה. אבל מבחוץ לא רואים שום דבר על המקובלים. מסביבנו קיימים מקובלים נסתרים ולפעמים אנחנו פוגשים אותם, אך איננו רואים בהם שום דבר שיבדיל אותם מאנשים רגילים. כי כל הפעולות שלהם מתרחשות ברוחניות, ואנחנו לא מרגישים ולא מגלים את אותו האזור.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 10.08.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest