דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / להיות מקובל / מקובלים גלויים, מקובלים נסתרים

מקובלים גלויים, מקובלים נסתרים

מקובלים גלויים, מקובלים נסתריםשאלה: מאחר ובעולמנו ישנם אנשים ברמות התפתחות שונות, כנראה שיש גם מקובלים שכבר קיבלו חופש בחירה מלא, והגיעו להשתוות מלאה עם תכונות הבורא. האם אתה יכול להצביע על מישהו אחד לפחות?

תשובה: ישנם מקובלים נסתרים, אשר נמצאים בדרגות רוחניות גבוהות. תפקידם הוא להיות צינורות נסתרים של האור העליון, המחייה את העולם – מאחר והם נמצאים בגוף בעולם שלנו ובנשמה בעולם העליון.

מקובלים גלויים לעולמנו בדרגתו של הרב"ש – אין. מהמקובלים הגלויים אפשר להצביע רק על קבוצת "בני ברוך", הם בדרגה הרבה יותר נמוכה מהרב"ש, אך כבר בונים את עצמם בהשתוות לבורא. אין לנו יותר על מי להישען. לדעתי, כבר כולם מתחילים להבין את זה.

שאלות ותשובות:
היכן נמצאות נשמות המקובלים שלגמרי מתוקנות? – בעולם אין-סוף.
האם ישנם כאלה? – כן, לדוגמא רבי שמעון בר יוחאי ותלמידיו.
איך זה משתלב עם התיקון הכללי והנשמה הכללית? – הם כבר כלולים בה.
האם פגשת בזמן האחרון אדם מתוקן? – אחרי רב"ש לא פגשתי אף אחד!

(מתוך התוכנית שאל את המקובל 36. לצפייה בתוכנית המלאה)

3 comments

  1. לכבוד הרב,

    אני רוצה להתייחס למה שאמרת:

    "מהמקובלים הגלויים אפשר להצביע רק על קבוצת בני ברוך …. אין לנו יותר על מי להישען"

    כתוב "עשה לך רב". התלמיד בוחר את הרב – זאת אומרת שהתלמיד מחליט שהוא מקבל את הרב כמורה דרך שלו. אני הגעתי למסקנה הזאת שאתה המורה דרך שלי מכיון שאתה מדבר על עולם העליון לא כמי ששמע על זה ממישהו אחר ולא כתייר אלא כתושב קבע. וגם אני מבין שמי שמגיע לזה מרגיש שאין לו ברירה אלא להקדיש את חייו להשפעה. ואני מרגיש את זה בכל ליבי אצלך. אבל אני מכיר עוד אנשים (מעטים מאוד) שגם יש להם אותם שתי תכונות (אולי לא באותו גובה). חלק מהם עברו תהליך של חילוניות ואחר כך חיפוש לכח העליון (ממש כמו שהרב"ש מתאר) ואחר כך קבלת כל המצוות בגשמיות, קלה כחמורה (זאת אומרת לא התהליך הרגיל של "בעלי תשובה" שמגיעים לזה כדי להרגיע את המצפון). למה לפסול אנשים כאלה מראש, ולומר שבודאי לא היגיעו להשגה רוחנית?

    וגם אני חושב שזה לא בריא בשבילנו שנחשוב שאנחנו היחידים שמגיעים לרוחניות ורק השיטה שלנו עובדת – בשבילנו זה עובד – אולי בשביל אחרים צריכים דוקה שיטה שרבי נחמן מתאר של התבודדות  בצירוף לימוד פנימיות התורה  – ודרך זה יגיעו להכרת הרע ובקשת מהבורא של טבע חדש?

    אני לא אומר את הדברים האלו כביקורת שלילית ואני מבקש את התיחסותיך לזה.

    בכבוד רב,

    מרדכי

  2. אלוהימה לה

    אתה תמיד מוזמן

  3. רינת, הקבוצה הוירטואלית

    יש בעיה עם הקישור להרצאה המלאה

     הוא לא עובד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest