דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מציאות או ערבוביה של רצונות?

מציאות או ערבוביה של רצונות?

laitman_2010-05_ny_70b7fd56e8_b-70.jpg

זוהר: פרשת ויחי, סעיף תת"ח: בשעה שנאסף יעקב, האירה הלבנה, ותשוקת שמש העליון, ז"א, התעוררה אליה. משום כשעולה השמש, יעקב, התעורר שמש אחר, ז"א, ומתדבקים, ז"א ונוקבא, והלבנה, הנוקבא, האירה מז"א.

כל מה שמדובר כאן הוא רק ביחס לאדם המשׂיג רוחניות. באדם מתרחשים כל מיני שינויים, מאחר והרצון שלו ליהנות מתחדש באופן תמידי, בתיקונים ובחוסר התיקונים שלו, וכך מראה לו כל מיני צורות במצב הרוחני הקבוע הכללי. הכול קבוע חוץ ממני, ובי הכול משתנה.

אך, כפי שמסביר בעל הסולם במאמר "הקדמה לספר הזוהר", אנחנו תופסים את העולם בעזרת הידמות "למצלמה" שמקרינה לנו על המסך את תמונת המציאות בחלקו האחורי של המוח. ולכן נדמה לי, שכל מה שמתרחש אצלי בפנים, קיים מבחוץ. יוצא, שאני רואה את המציאות הסובבת כהקרנה של הערבוביה הפנימית של הרצונות שלי, המחשבות והקשרים ביניהם.

למעשה אין זו ערבוביה, אלא זה רק נדמה לי, הרי אינני יודע באיזה סדר בדיוק יוצאות הרשימות הפנימיות שלי. אך כאשר הם מתעוררים ברצף מסוים, אז באור העליון הקבוע, אני רואה שינויים. הרשימות האלה פתאום מסתירות את האור, מגלים אותו בכל מיני גילויים, צובעים אותו בכל מיני צבעים ומקנים לו צורות ותמונות למיניהן. ולי נדמה שכל זה מתרחש מבחוץ, למרות שכל הרשימות האלה מתעוררות מבפנים. כך ספר הזוהר מתאר את התהליכים המתרחשים בתוכנו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 17.10.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
כיצד להשׂיג את השלמות
החשבון הגבוה של הנברא
שתי ציפורים ששמעו כרוז

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest