דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מצופה פאסיבי לחוקר אקטיבי 

מצופה פאסיבי לחוקר אקטיבי 

לפני אלפיים שנה עם ישראל נפל ממדרגתו הרוחנית למדרגה החומרית, מכוונה להשפיע לכוונה לטובת עצמו. כתוצאה מכך הפכנו לאנשים שונים לחלוטין, לעם אחר, עם דת חדשה, מבט חדש לחיים ותפיסת מציאות שונה. 

קודם היינו תופסים את המציאות כאחד שלם שפועל בו כוח אחד וכולנו שייכים לו. אולם בהדרגה יחד עם חורבן בית ראשון ולאחר מכן לאחר אלף שנה בחורבן בית שני, התחלנו להתרחק מהשפעה ומחיבור ולתפוס את החיים כפי שאנו רואים אותם כיום, כלומר בצורה חומרית לחלוטין, בצורה אגואיסטית כשאנחנו מקבלים את החיבור של האדם רק עם עצמו ולא עם האחרים. היום נצטרך להשקיע מאמצים רבים כדי לחזור לתפיסת מציאות רוחנית אמיתית. 

צריכים להבין שתפיסת המציאות הזו והכוונה נמצאים בקונפליקט עם התפיסה שנמצאת בכל הדתות. כל דת רוצה לקבוע את עצמה למעלה מהאחרות ולהתגאות וכך היא מלמדת את האנשים השייכים אליה. עלינו לפרסם את החיבור שיעלה אותנו מעל כל הבעיות הרי כולם זו תוצאה של התרחקות, פירוד ושנאת חינם בינינו. אם אני תופס את המציאות בצורה אגואיסטית כשאני דואג רק לקיום שלי ואת האחרים אני רואה רק מרחוק כשאיני מתחבר איתם בצורה רגשית לאחד, אני רואה את העולם כמו היום בחמשת החושים שלי. 

אולם, אם אני מתחבר עם מישהו נוסף, אפילו עם אדם אחד לפחות, לשם כך עלי לבטל את עצמי ואז אני כבר אתחיל לתפוס את המציאות בחושים אחרים. אלה כבר לא יהיו ראיה, שמיעה, ריח, טעם, מישוש הרגילים אלא ספירות כתר, חכמה, בינה, זעיר אנפין ומלכות. אני אראה את המציאות כאחת ושלמה. זו כבר תהיה מציאות שקיימת לא בתוכי אלא מחוצה לי. כלומר היא לא תהיה מוגבלת על ידי החושים שלי. ובמידה שבה אצא מההרגשה הפרטית, מתוך הרצון ליהנות – לתפיסה חיצונית, לתוך הרצון להשפיע אז אגלה את המציאות האמיתית יותר ויותר.

אני אגלה את האור ברצון להשפיע שהצלחתי לבנות בתוך הרצון שלי ליהנות – את צורת ההשפעה, האהבה, כלומר את הבורא. מצופה פאסיבי במציאות אני אהפוך לחוקר אקטיבי של המציאות. את זה מלמדת אותנו חכמת הקבלה. כולנו צריכים לקבל את צורת הפרצוף הרוחני בו קיים רצון, צמצום, מסך ואור חוזר, ואז אני הופך להיות אקטיבי ויכול להשפיע לבעל הבית להתחבר עימו ולדעת אותו כמו שכתוב ותהיו כא-לוהים יודעי טוב ורע. 

בדת האדם מקיים פעולות גשמיות ורוצה לקבל על כך שכר גשמי. ואנחנו רוצים לבצע פעולות רוחניות כלומר לבנות בינינו קשר הדדי, חיבור עד לאהבה. וזה יהיה עבורנו השכר.

מתוך שיעור הבורא לפי פרשת שבוע "בראשית", 16.10.20

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest