מצוות ופעולות

"'הוי לא נתנו המצוות, אלא לצרף בהם את הבריות'. הרי לפניך שיש עוד תכלית, אחר קיום המעשיות, שהמעשה הוא רק הכנה בעלמא לתכלית הזאת. ואם כן מובן מאליו, אשר אם המעשים, אינם מסודרים לתכלית הנרצה, הרי זה כאילו לא קיים כלום." (בעל הסולם, "תורת הקבלה ומהותה")

פעולות פיזיות כשלעצמן אינן מביעות דבר. ודאי שאדם יכול לבצע אותן, אבל מאלו מניעים, ככל הנראה, הוא לא בדיוק יודע. מה מתרחש הלאה? מה אנחנו משיגים על ידי הפעולות הללו? זה מה שהכי חשוב, וזו נקראת "כוונה".

שאלה: בספר הזוהר נאמר: "מצווה ללא כוונה, כמו גוף ללא נשמה". למה הכוונה?

תשובתי: אם ביצוע של כל פעולה פיזית אינו מלווה בכוונה נכונה לאיחוד, במטרה לגלות את הבורא, אז הפעולה הזו היא 'ללא רוח חיים', כמו גוף ללא נשמה.

שאלה: בעל הסולם כותב, שיש בסך הכול שני חוקים או שתי מצוות: קבלה והשפעה. כתוצאה מכך בחברה האנושית קיימת אינטראקציה שמורכבת משתי פעולות: או שאני מקבל או שאני נותן, משפיע, וצריך לאזן אותן בצורה נכונה, מה הכוונה "לאזנן אותן בצורה נכונה"?

תשובתי: לאזן, פשוט מאוד, להשפיע על מנת להשפיע זו תכונת הבינה, ולקבל על מנת להשפיע, זו תכונת הכתר.

שאלה: איך אפשר לדעת כמה לקבל מהחברה וכמה לתת ולהשפיע לה?

תשובתי: רק לדאוג שהפעולה תהיה לתועלת החברה, למען הבאתה להידמוּת לבורא.

שאלה: ומי מחליט על כך?

תשובתי: אתה מחליט. עליך להתחבר עם החברה כך שתספוג לתוכך את כל הרצונות שלה ותעלה אותם לבורא. עליך להיות חוליה מקשרת, ערוץ תקשורת בין החברה לבורא.

שאלה: האם זה אפשרי רק כאשר הבורא מתגלה לאדם באופן ישיר?

תשובתי: אחרת, איך תוכל לפעול בהדדיות עם החברה רק כדי לעזור לה?

מתוך שיעור וירטואלי, 18.03.2018

 

 

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/xz2lD

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest