דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / מפתח הזהב לפתרון הבעיות

מפתח הזהב לפתרון הבעיות

מתוך שיעור הכנה לכנס בקרסנויארסק.

שאלה: האם ישנם מדדים או ציוני דרך כלשהם כדי לקבוע האם האווירה בריאה או לא, נניח ברמה המשפחתית?

תשובתי: לפי דעתי לא מלמדים אותנו להתנהג נכון במסגרת המשפחתית. אנחנו לומדים בקבוצה, שכדי להגיע לרוחניות חייבים להתקדם. וההתקדמות מבוססת על צמיחה מתמדת של האגו ומעליו כל הזמן גדל החיבור. כלומר, אם אנחנו מרגישים בינינו 20 קילוגרם של דחייה אגואיסטית הדדית בינינו, אז עלינו להתעלות מעליה. כלומר, כוח החיבור צריך להיות לפחות בגרם אחד יותר גדול מהדחייה.

האם לא כך צריך להיות? מחנכים אותנו לא נכון. אנחנו אגואיסטים, כל הזמן מתפתחים ומשתנים. כל אחד מבני הזוג נמצא במצבים אגואיסטים פנימיים משלו בהתאם לעוצמה, האופי, וכן הלאה. אני רוצה רומנטיקה והיא רוצה קוסמטיקה, אני רוצה לצאת לדייג והיא רוצה לחלום בהקיץ.

לא מלמדים אותנו שעלינו כל הזמן לעבוד על כך. בסופו של דבר, חיי המשפחה נהרסים. מדוע המשפחות נהרסות? ברגע שהאגו מתחיל לצמוח בצורה רצינית ולהתעגל, לעבור מדרגה בהמית לדרגה הבאה, דרגת ה"אדם", אנחנו מפסיקים להבין כיצד להשתלט עליו.

הוא נעשה אינטגרלי והאנשים ממש לא יודעים כיצד לעבוד איתו וחושבים שעדיף להתגרש. זה הפך להיות לתופעה רגילה ואף אחד לא מעביר ביקורת על כך. וזה נכון, מפני שאנחנו לא מבינים מן היסוד כיצד עלינו לעבוד עם הטבע שלנו. לכן הוא מתגלה בצורה כזאת.

לכן, כאשר אנחנו יוצאים עם הרצאה או עם הפצה לקהל הרחב, אז כל מה שלמדנו קודם בקבלה, הופך למפתח הזהב, לפתרון כל בעיה בחינוך האינטגרלי. כפי שאנחנו משתדלים להתחבר בינינו בתוך הקבוצה, בדיוק לפי אותה השיטה אנחנו יכולים להתחבר בתוך המשפחה. אחרת היא לא תהיה קיימת! אחרת היא לא תשרוד!

אפילו בציביליזציות המודרניות שבהן המשפחה עדיין משמשת כבסיס ומבנה היסטורי, גם שם לא יישאר שום דבר אם אנחנו לא נחדיר את החינוך האינטגרלי שמבוסס כולו על חכמת הקבלה. את מה שאתה מיישם בתוך הקבוצה, אתה יכול ליישם במשפחה וגם בעבודה.

היום אנחנו מגיעים עם השיטה שלנו למפעלים שונים ומנהלי המוסדות גם מתלוננים שלאנשים אין מוטיבציה והאדם אינו מסוגל להכריח את עצמו לעבוד. הוא צריך כסף למחייתו, אך אינו מסוגל להכריח את עצמו לעבוד.

העולם יסבול עד שיבין שאי אפשר להסתדר בלי מערכת שאתה שואב אותה רק מתוך הכרת המבנה הרוחני. עליך ליישם אותה משום שהעולם כבר נמצא בה אבל עדיין לא יודע כיצד לפעול בה. מסתבר שהעולם כבר נבנה בהתאם למערכת הרוחנית החדשה, אבל עדיין משתדל לחיות ולעבוד בה לפי העקרונות האגואיסטיים. והם אינם עובדים. כאילו נפתחים שערים בלתי נראים, ובלי לשים לב אנחנו נכנסים למקום כלשהו ופתאום אנחנו מוצאים את עצמנו במקום חדש לא מוכר וצועקים "הצילו, משבר!" – אין שום הצלה ושום משבר, אלא פשוט צריכים להבין מה לעשות, כיצד עלינו להתנהג מעכשיו.

לכן את המשבר במשפחה פותרים באופן מאוד פשוט. תראו לאנשים דוגמאות של סדנאות ופעולות אינטגרליות שונות דרך סדרות טלוויזיה, תתחילו ללמד אנשים את שיטת החיבור ואתם תראו כיצד זה מתחיל לעבוד. האנשים בעצמם לא ידעו מהיכן יש להם פתאום השתוקקות לחיבור ולא יהיה להם שום מושג שהם לומדים זאת מגיבורי הסדרה.

הפצת שיטת החינוך האינטגרלי זה לא סתם לבוא למישהו ולספר לו משהו, אלא היא צריכה להיות הנשק העיקרי שלנו. על ידי זה אנחנו מרגיעים את העולם. וזה מתפשט הרבה יותר מהר מכל דבר אחר.

מתוך שיעור הכנה לכנס קרסנויארסק, 13.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
משפחה: איחוד פותר את כל הבעיות
המפתח האוניברסלי להצלחה בחיים
לא לתפור טלאים על מערכות יחסים ישנות אלא לבנותן מחדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest