דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מפחיד להפוך לבוגד באהבה

מפחיד להפוך לבוגד באהבה

laitman_2010-05_ny_4aee73f7d5_b-70.jpg

הכל תלוי רק ברצון הנברא. וכל מה שסביב נמצא במצב בלתי משתנה. סובב אותנו אור אין סוף, בורא, טבע. לא חשוב באיזה שם נכנה את התכונה השלמה הזו, את תכונת ההשפעה והאהבה האבסולוטית המולכת בבריאה והממלאת על ידה את הכול. אך אנחנו איננו יכולים לגלות את האור העליון הזה, את הבורא, את היחס שלו אלינו, בלי שיהיו לנו הכלים, הרצונות המתאימים לכך. לכן כל השיטה של חכמת הקבלה היא כיצד לעשות את עצמנו מוכשרים לקבלת הרגשת הבורא.

הבורא הוא תמיד טוב ומטיב, משפיע ואוהב. והתענוג הגדול ביותר הוא להרגיש את אהבתו אלינו. הבעיה היא שניתן להרגיש אותה רק ברצונות של השפעה, כיוון שברגע שאתה בא במגע עם הרצונות האגואיסטיים, ההרגשה הזו מיד נעלמת. נובע מכך שהכלי היחידי המוכשר לגילוי יחס הבורא אליי מצידי, הוא היראה מכך שאני לא אוכל לקבל את אהבתו אליי ולהשיב עליה בצורה נכונה.

אם היחס שלו אליי יתגלה, וזהו התענוג היחיד הקיים באמת בטבע, אני צריך להיות מוכן לקבל אותו בכלי הנקרא "יראה". כלומר פחד שאני לא אשתמש באהבה הזו להנאתי ולא איהנה ממנה בצורה אגואיסטית, אלא אחזיר לו יחס זהה. זה נקרא "יראה", כיוון שאני צריך לפחד שבכל רגע היחס שלי יכול להתקלקל ולהתהפך ובמקום לחשוב עליו אני אתחיל לחשוב על עצמי. אך היכולת שלי כל הזמן להישאר אוהב ביחס אליו, בדומה לאופן בו הוא מתגלה ביחס אליי, תלויה בהשפעתו עליי.

כלומר האם אני ארגיש את היראה הזו או לא, תלוי בבורא ואני מבקש שהוא ייתן לי אותה. הרי היראה הזו זוהי הדאגה העיקרית שלי. ברגע שאני אתפתח ואגיע ליראה הנכונה: בצורה הנכונה ובכוח המספיק, אני מיד אתחיל להרגיש את היחס שלו אליי.

הדבר דומה לנורה, בה אני מגביר יותר ויותר את המתח, עד שהיא סוף כל סוף נדלקת! מאיזה רגע והלאה אנחנו כבר רואים שהיא מתחילה להאיר? בדומה לכך גם אנחנו נמצאים עכשיו באוקיינוס האהבה וההשפעה מצד הבורא וברגע שהתנאי מצידי, הנקרא "יראה" יתחיל להתקיים באופן הנדרש אני אתחיל לגלות את אהבת הבורא בתוך היראה שלי.

דווקא בו תלויים שני הערוצים:

  • יצירת הכלי המספק את היראה הזו בי. הרי אחרת אני לא יכול להיות בטוח בעצמי, בזה, אני תלוי באופן מוחלט בעזרתו, הנקראת המאור המחזיר למוטב.
  • וגם המילוי, גילוי אהבתו אליי, שכשהיא תתגלה, אני אקבל אותה ואתייחס אליה בצורה נכונה. כדי שהאהבה הזו לא תקלקל את היחס שלי אליו ואני לא אפול לפתע לתוך האגו.

יוצא מכך שבכל אני תלוי בבורא, גם בבניית הכלי-הרצון וגם במילוי שלו ובתוצאה. כדי להגיע לדבקות בו, אני זקוק ליראה, שממנה נבנה הכלי הרוחני שלי, קבלת האור ותוצאה מהקבלה הזו. אם אני אדאג שכל צירוף התנאים האלה יתקיים בצורה נכונה לפי הדרגה שלי, אני בסופו של דבר אגיע לדבקות, אצור כלי רוחני ואקבל בו מילוי. באופן כזה אנחנו מגיעים למטרה שהיא הדבקות בבורא.

מתוך שיעור על מאמר מספרו של בעל הסולם, "שמעתי", 06.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הגדרה חדשה של קדושה וטומאה
במה אפשר ליהנות את הבורא?
אני משפיע בכך שאני מקבל את הכול!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest