דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מפגשים במדרגות הסולם

מפגשים במדרגות הסולם

2012-09-21_congress_sever_1350_w.jpg

שאלה: מה זאת המערכת שנקראת ישראל, שבאמצעותה אפשר לפתור את כל הבעיות שלנו אם נלמד לעבוד איתה בצורה נכונה?

תשובתי: בכל הבריאה פועל כוח אחד ויחיד של השפעה ואהבה, שחוץ ממנו אין שום דבר. הוא נקרא הכוח העליון, הבורא, מפני שהוא ברא את כל המציאות.

וכמו כן, הכוח הזה נקרא "בורא" מהמילים "בוא וראה", מפני שאנחנו צריכים לגלות אותו. מטרת הבריאה, זה לגלות את הבורא, כמו שנאמר: "וכולם ידעו אותי למקטנם ועד גדלם".

כדי שאנחנו נשיג כמה שיותר מהר את המטרה, הכוח העליון כל הזמן פועל ומשפיע עלינו וקורא לנו לגלותו. להתקרב לרוחניות, מסמל להידמות: הבורא הוא טוב וגם אתה צריך להפוך להיות טוב. "מה הוא רחום וחנון, אף אתה רחום וחנון".

יוצא, שאנחנו צריכים כל הזמן לשכלל את עצמנו: לא לעשות לאחר מה ששנוא עלינו ולאהוב את הזולת כמו את עצמך, כמו שכתוב: "ואהבת לרעך כמוך". וזה אפשרי אם אנחנו הופכים להיות דומים לכוח העליון, לאור העליון.

heb_o_rav_2014-06-20_program_olamot-nifgashim_todaa-shel-am-israel-5-pic2

הבורא ברא את היצר הרע, שבגללו אנחנו מפורדים זה מזה ולא רוצים את העולם הרוחני, את ההתפתחות וההתקדמות. אבל אם אנחנו נגיע להכרה שהרצון הזה הוא רע, אז אנחנו יכולים לתקן את עצמנו בעזרת התורה, כלומר בעזרת המאור המחזיר למוטב.

תורה, זו התרופה מהיצר הרע שלנו, מהאגו. האור יכול לרפא אותנו ממנו ולהפוך את האגו להופכיות שלו: לרצון של השפעה ואהבה. כוח ההשפעה נקרא בורא, טוב ומטיב, אור. האור הזה משפיע עלינו, וכאשר הוא מאיר חזק יותר, אז נהיה לנו רע, אנחנו מרגישים את הרע במקום הטוב מפני שאנחנו לא תואמים לו.

ככל שהאור מתקרב אלינו חזק יותר, כך אנחנו מרגישים את עצמנו יותר רע. כל ההרגשות הרעות גם כן מגיעות מהאור, מהבורא, שעל זה נאמר: "אני מעמיד עליכם מלך כהמן שבעל כורחכם יחזיר אתכם למוטב."

בזה שאנחנו בורחים מהרע, אנחנו מתקרבים מעט אל האור. אבל הדרך הזאת נקראת דרך של ייסורים, "בעיתו". אבל אנחנו יכולים להתחיל לתקן את עצמנו מיוזמתנו ולייצר את כוח הטוב, כלומר לבנות קבוצה. קבוצה, זה אוסף, סכום של אנשים, שמבטלים את האגו שלהם ומתחילים לדמות את עצמם לכוח ההשפעה.

באותה המידה שאנחנו מביאים את עצמנו להתאמה לבורא, אנחנו בזה מתקרבים אליו מרצוננו. באופן כזה אנחנו מתקדמים ולא נשארים הפוכים לו ולא בורחים מהמכות, אלא נמשכים בעצמנו לקראתו. אנחנו לא מחכים שידחפו אותנו מאחור על ידי ייסורים ויחייבו אותנו לרוץ, אלא מזדרזים בעצמנו לבורא, רוצים אותו. זוהי תנועה חיובית.

שאלה: מה זה אומר, להתקדם ולנוע לבורא?

תשובתי: בטבע קיים חוק פשוט של התאמה, שבהתאם אליו חפצים מתקרבים במידת השתוות הצורה, השתוות התכונות שלהם. לכן אם אנחנו נפתח בתוכנו את כוח ההשפעה, אז אנחנו נתקרב אליו. ועל ידי ההתקרבות שלנו אליו, אנחנו ניכנס תחת השפעתו הטובה ונרגיש את ההתפתחות שלנו כטובה.

שאלה: איך קבוצת אנשים יכולה ליצור כזה כוח?

תשובתי: הכוח הזה מתגלה על ידי החיבור שלנו בינינו. זוהי קבוצה מיוחדת שמורכבת מעשרה אנשים שמוותרים על האגו שלהם כדי להשיג מקום של חיבור כללי משותף. את האגו שלהם הם משאירים שם, איפה שהם נמצאים, ורוצים להתאחד במקום חדש. זה נקרא להפוך להיות "כאיש אחד בלב אחד". המקום המשותף שבו הם כולם מתחברים, נקרא הלב האחד שלהם.

באופן כזה הם הופכים להיות דומים לבורא על ידי הרצון להשפיע שלהם. כי הם הרי רוצים להשפיע באופן הדדי זה לזה ודרך זה לבוא להשפעה לבורא. יוצא, שהם מתקרבים לבורא בתוך הרצון שלהם, והוא יבוא לקראתנו, והם נפגשים באיזו נקודה.

אחר כך הם מוסיפים לעצמם עוד רצון להשפיע ונפגשים עם הבורא יותר ויותר קרוב אליו, עד שמגיעים להידמות והשתוות מלאה אליו. כך פועל ישראל, מי שמשתוקק לבורא, "ישר-אל". בדרך הזאת ישנן 125 מדרגות רוחניות או חמישה עולמות עליונים, שזו כל המציאות שלנו.

תחילתה של הדרך הזאת שבה אנחנו נמצאים עכשיו נקראת "העולם הזה", והנקודה הסופית שלו נקראת "גמר התיקון".

מתוך התוכנית "עולמות נפגשים", שיחה על תודעה של עם ישראל, חלק ה', 20.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
דין אמת
ברז שמווסת את כל החיים שלנו
עבודה בתוך הלב השבור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest