דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מעשים פרקטיים "סודיים" של מקובל

מעשים פרקטיים "סודיים" של מקובל

שאלה: למה חכמת הקבלה נקראת חכמה "סודית"? מהי עבודתו הנסתרת של מקובל?

תשובתי: העבודה המעשית של מקובל מסתכמת בזה, שהוא יכול כמו במעלית לעלות ולרדת במדרגות של האגו או ההשפעה שלו.

הוא יכול לרדת מקומת אפס למטה, לתוך האגו, אחר כך לעלות ממנו לקומת אפס, לקומת קרקע ולהתחיל לעלות למעלה קומה אחר קומה ב- 125 מדרגות.

יחד עם זה, באדם מתרחשים כל מיני שינויים פנימיים. יש לו אפשרות לעלות מדרגת ילד לדרגת נער, אדם בוגר או זקן, ואחר כך בצורה עקבית לרדת חזרה לכל אחת מהדרגות האלה עד לתחתונה ביותר.

בעלייה או בירידה בסולם הקבלי, אפשר לשנות בתוכך כל מיני פרמטרים, תכונות, למיין ולמתג אותם בתוך עצמך. בזה אנחנו כביכול מתכנתים, מכוונים את עצמנו, וכל פעם רואים את העולם באותו חתך וסגנון שאליו כיוונו באופן ספציפי. וזה נקרא מעשים פרקטיים "סודיים" של מקובל.

בהימצאנו במסגרות של העולם שלנו, אנחנו יכולים לטייל בזמן, במרחב, בעולמות לפי ציר הזמן, יכולים למצוא את עצמנו בתקופת הדינוזאורים ולצפות בכל המצבים הללו בינינו.

המקובל הגדול, בעל הסולם, תיאר בכתביו את ההיסטוריה של יצירתו של כדור הארץ ואת כל התקופות של היווצרותו. אבל הוא יכול היה לעשות את זה, לא מפני שהוא למד זואולוגיה, אלא מפני שראה את כל המצבים האלה.

זה לא היווה עבורו שום קושי להיכנס לתוכם, כאילו לקחת משקפת, או מיקרוסקופ או טלסקופ ובהתאם למכשירים האישיים הפנימיים שלו לכוון את עצמו בצורה נכונה כדי לראות ולהשיג כל תקופה.

בזה מסתכמים, מה שנקרא, מעשים פרקטיים "סודיים" קבליים. למעשה הם אינם סודיים, אבל המקובל אינו יכול להעביר אותם לאחרים, הוא רק יכול להשתמש בהם בעצמו, מפני שהם, זה התכונות הפנימיות שלו. כל אחד יכול ללמוד להרחיב את טווח הראייה הפנימי שלו אם הוא באופן שיטתי, רציני, יעסוק בחכמת הקבלה ויהפוך בעצמו להיות מקובל.

אז, בזה שהוא מכוון את עצמו נכון, הוא יוכל "לצאת" מתוך עצמו ו"לטייל" מעל העולם שלנו, בכל מערכות הבריאה. כי העולם שלנו הוא הקטן ביותר, אפסי ואפור, שבהתאם לחכמת הקבלה קיים רק בתפיסה הלא מתוקנת שלנו, בדמיון המדומה שלנו.

מתוך התוכנית "סיפורים קצרים", חלק 2, 22.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מיהו מקובל?
מקובל העוסק בעבודה מעשית
ה"טקס" היחיד של מקובל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest