דף הבית / כללי / מערכת אינטגרלית יחידה

מערכת אינטגרלית יחידה

שאלה: האם לפני שהגעת למורה שלך הרב"ש, ידעת מהי מטרת הבריאה?

תשובתי: לא. בצורה מפורשת וברורה לא ראיתי באף מקום הסבר עליה. רבים כותבים על האינטגרליות של הטבע, אבל כל זה נתפס כפילוסופיה ריקה מתוכן. פרט לבעל הסולם ורב"ש אף אחד לא כותב על כך בצורה מדעית, תוך שמבססים את המטרה על חוקי הטבע. זה חשוב מאוד לאדם המודרני.

כאשר אתה מסביר זאת מתוך עשר ספירות, מתוך שדות חיובי ושלילי ואמצעי ביניהם, מתוך ההתנהגות וההיסטוריה של האנושות, אז עולה תמונה מדויקת לגמרי, הרמונית, של כל תנועת האנושות ושל הרמוניית ההתפתחות שקיימת בטבע הפנימי.

הכול מתחבר לאחד שלם ותומך זה בזה. ואפילו איפה שזה לא נראה ולא מובן, תוכל להשלים את הפסיפס על ידי הרהורים והשלמות עצמיות שלך, מפני שמסבירים לך הכול מתוך תמונה יחידה של הטבע. ומיום ליום היא באמת מתגלה לנו כיחידה.

שאלה: כלומר הגדרת וקבעת באופן ברור שאתה לומד רק את רב"ש ובעל הסולם?

תשובתי: כן, למרות שלפני כן למדתי הרבה ואפילו המקצוע שלי השתייך לזה באופן מסוים. באותן שנים קיברנטיקה לא הייתה מפותחת כפי שהיא כיום, אבל היא ניסתה להסביר את חוקי הטבע דרך חוקים של עולם אינטגרלי. עשינו הכרות עם מערכות קיברנטיות בדרגות ראשונה, שנייה ושלישית, למדנו את ההתנהגות שלהן, את החופש וכל מיני חוקי מיתוג. כל זה עזר לי להבין, שהטבע הוא אינטגרלי.

אבל בכל זאת לא תיארתי לעצמי שאפשר להסביר הכול, את כל דרגות הטבע לחלוטין, כפי שעושה זאת חכמת הקבלה. גם הקיברנטיקה מדברת על כל דרגות הטבע כעל אחד יחיד שלם, כעל מערכת קשר הדדית אחת. כל המערכות: ביולוגיות, מכאניות, אלקטרוניות, חשמליות, בין כוכביות, כולן נכנסות למערכת אחת יחידה. למרות הנוסחאות, התלות, ההדדיות והעובדות, לא מתקבלת תמונה אינטגרלית, זו אינה אותה שלמות שנותנת חכמת הקבלה.

מתוך שיעור וירטואלי, 12.08.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest