דף הבית / אקטואליה / מעמד הביניים הופך במהירות ליותר ויותר ימני

מעמד הביניים הופך במהירות ליותר ויותר ימני

הערה: בכל העולם המעמד הבינוני הופך במהירות ובעוצמה ליותר ויותר ימני. הערכים של מעמד הביניים אלה ערכים של הזמן הישן והטוב, שחלף כבר מזמן. הם לא קוסמופוליטיים, לא פתוחים לשאר העולם, הזעם שלהם עובר מהר מאוד לשנאה. הם רואים כיצד מבוזבזים מיליארדים מכספי התקציב שאינם מספיקים לפתרונן של הבעיות היומיומיות, כיצד המובטלים נאלצים "לשבת על צווארה" של המדינה. זו מגמה שלא תיגמר טוב.

תשובתי: היא לא תגמר טוב, זה אומר שהיא תיגמר בפשיזם. פשיזם, זו שליטה של האגו העליון ביותר, מצב שבו רק אנחנו חשובים כעם, בו כולם מאוחדים ושווים מהגבוה ביותר ועד לנמוך ביותר. למרות שהגבוה ביותר, ככלל הוא רודן או החבורה שלו, אבל במצב זה מתבצע כביכול רצון העם והוא מהווה את הכוח המניע.

באופן כללי, זהו מבנה שמושך יותר מכל את האנשים, מפני שאין בו בירוקרטיה, אין צבא של פקידים ש"יושבים על צווארו" של העם, אין דת, מאחר והפשיזם עצמו הופך לדת. חברה סגורה בתוך עצמה שעובדת למען עצמה. זה מה שכולם רוצים. ככלל, חברות כגון אלה מתלקחות באופן אגואיסטי, בכך שהן רוצות לבלוע את כל היתר. הן מסתיימות בכי רע מפני שהמבנה שלהן מנוגד לחלוטין למטרת הבריאה, להגיע לאיחוד הכולל.

שאלה: מה מפריע לאנושות להתקדם ישירות למטרת הבריאה?

תשובתי: זה תלוי בתודעה של העם שהתפתחות אגואיסטית רק מובילה לפשיזם, לסוציאליזם-לאומי וכתוצאה מכך למלחמת עולם הבאה. מקובלים כותבים על שתי אפשרויות להמשך התפתחותה של האנושות, או מלחמה חיצונית, או מלחמה פנימית בתוך האדם והחברה, כאשר אנחנו נולדים מחדש באופן פנימי תחת השפעה של כוחות חיצוניים. אף אחד אינו יכול לחזות מראש, כיצד זה יתקדם. העיקר, שאנשים העוסקים בתיקון האגו מושכים לעולם שלנו מה שנקרא "אור מקיף", כוח שמפתח באופן חיובי את האנושות. לכן, אם נוכל להכניס לעולם כמות מספקת של השפעת האור, אז העולם יימנע ממלחמה וילך בדרך הטובה.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 29.5.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest