דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מעלית לעולם הרוחני

מעלית לעולם הרוחני

כנס WE! העולמי בניו-ג'רזי, שיעור מס' 5

הרב"ש, שלבי הסולם, מאמר "מה לדרוש מאסיפת החברים": "שענין אהבת חברים, שבנויה על בסיס של אהבת הזולת, שע"י זה יכולים להגיע לאהבת ה', הוא ענין הפוך מה שמקובל באהבת חברים. שפירושו, שענין אהבת הזולת, אין הפירוש, שהחברים יאהבו אותי. אלא, שאני צריך לאהוב את החברים".

אנחנו בדרך כלל ניגשים לעניין באופן טבעי בצורה אגואיסטית: "שהם יאהבו אותי, ואני בתגובה אוהַב אותם". אני מחכה שהם יראו לי דוגמה, ורק אז אני מוכן לשחזר אותה. זה כמו לדרוש מהבורא: "קודם תראה את עצמך, ואז אעשה את רצונך". אם אני "השני בתור" להמשיך את מה שהתחילה הקבוצה או הבורא שהתגלו, אז אני פועל בצורה אגואיסטית. מהקבוצה אני צריך לדרוש רק את הידיעה על גדלות המטרה. אף אחד אינו מכיר בגדלות בעצמו, אנחנו רק מדברים על כך כדי להעלות את עצמנו בצורה מלאכותית למדרגה הזאת. ואז אנחנו גדלים בצורה עצמאית.

אם אהבת החברים תתגלה לי מראש, אני אחזיר להם כפי שהייתי מחזיר לכל אחד עם רצון טוב. הרי נעים לי לעשות איתו עסקים. ולכן לא כדאי לצפות מהקבוצה לשום סימנים מעודדים.

ספר הזוהר מספר על תלמידי רבי שמעון: כשהם היו מתאספים, הם בהתחלה הרגישו שנאה זה לזה, ולאחר מכן התחילו ללמוד ולהתגבר עליה. כך גם אנחנו מתחילים לשכנע את עצמנו: "לא משנה מה אני רואה, אני רואה את זה דרך המשקפיים האגואיסטיות שלי". כל הפוסל, במומו פוסל. רק לאחר מכן אנחנו מגיעים לאהבה האמיתית, שנמצאת מעל השנאה.

ולכן העיקר הוא לא להאמין למראה עיניך, אלא לליבך. פשוט אינני שם לב לאחרים, שיעשו מה שהם רוצים. ואילו אני בעצמי חייב להתנהג כפי שכותבים לי המורים שלי. אם אני מצפה למשהו מהאחרים, לעולם לא אראה משהו טוב מצידם. הבורא בכוונה מסדר כך שאראה בקבוצה דברים רעים. הרי אני רואה אותם דרך הפילטר של האגואיזם שלי.

אני מרגיש דחייה וסלידה מהחברים, בכלל לא בא לי להתחבר איתם, לשבת ולדבר איתם, יש לי אלף סיבות לסרב. ובכל זאת, עליי להזיז את כל המכשולים הצידה, ולהבין שזה משחק שמסדרים לי בכוונה.

הגעתי לסביבת אנשים שיש להם רצון רוחני, כלומר, הבורא בחר בהם. ומכיוון שהבורא בחר בהם, עליי "להידבק" בהם. זה ה"רחם" שבו אני אגדל. אין ברירה, אני חייב להתכלל בחברים, להאמין שהם גדולי הדור, הגדולים מכל האנושות, שבאו להעלות אותי. הקבוצה היא המעלית שמעלה אותי לעולם הרוחני.

מתוך שיעור מס' 5 בכנס ניו-ג'רזי, 01.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לא הצליח כאן? לא יצליח בשום מקום
הכול יהיה בסדר
להימלט משליטת השקר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest