דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מעלה ומטה – מפסגה לפסגה

מעלה ומטה – מפסגה לפסגה

מיכאל לייטמן

שאלה: האם כאשר מגיעה נפילה רוחנית, אני מיד יכול להבין, שאני חייב לעבור אותה ולשקוע בה?

תשובתי: אתה משתוקק למצב המתוקן – ורק אז נופל…

אם לא השתדלת בכל הכוחות שלך להשיג את המצב הטוב, אתה לא תוכל לגלות את הנפילה האגואיסטית שלך. כי נפילה היא לא רק טעויות בדרך, אלא גילוי של האגואיזם החדש הנוסף בך.

זה כמו שאתה לוקח משקולת ובכל כוחותיך מרים אותה למעלה ופתאום המשקולת נופלת! מה קרה? – אתה פתאום מגלה שהוסיפו לך עוד שתי משקולות של 10 ק"ג כל אחת. לכן נכשלת ונפלת, הרגשת את הכובד שלהן.

כלומר, נפלת עם הרצונות שלך שהם כמו ה-10 ק"ג הנוספים שהוסיפו לך, וכעת אתה יודע בדיוק בשביל מה לבקש את כוח התיקון! קיימים בך הרצונות האלה (הכלים הרוחניים, המכשירים), הם התגלו כנגד הרצון שלך, אתה הרגשת את כל הכובד הזה ונפלת.

כלומר אינך יכול לקבל הכבדת הלב, עד שלא תצליח! מוסיפים לך משקל של הרצון האגואיסטי ואתה נופל! זה סימן להצלחתך! הצלחת עכשיו לקבל כוח נוסף לתיקון. אם כך, נשאלת השאלה מתי אני נמצא במצב של הצלחה, אם כל פעם ברגע שאני מתרומם, מייד שוב זורקים אותי חזרה למטה?! תנו לי לפחות קצת להיות למעלה, ליהנות מההישגים שלי, לקבל את המדליה שמגיעה לי! אחר כך כבר אפשר להמשיך. אך לא, כך זה לא אפשרי. זה נעשה בכוונה, בכדי שאתה תלמד ליהנות מהעבודה עצמה, והשכר שלך יהיה שיתנו לך עוד אפשרויות להשפיע.

מתוך שיעור ערב על ספר הזוהר, 26.05.2010

רשומות קודמות בנושא:
צריך לשמוח מהירידות!
התנאי למעבר המחסום
להפוך לעובר רוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest