דף הבית / כלכלה / כסף / מעידן של צריכה לעידן של מודעות

מעידן של צריכה לעידן של מודעות

דעה: אנחנו חיים בעידן של צריכה. המאה שלנו היא מאה של צריכה, סופרמרקטים, תורים ארוכים, שלטי ניאון, אמנות מושחתת, כוכבי-על, מאה של כסף, מאה של בדידות, מאה של היום שחולף. מה שאנחנו מכנים היום "חברת נוחות", היא אוסף של הצרכים האנושיים המוגזמים מעבר להיגיון הבריא.

השאיפה של הפרט לנוחות יוצרת, בסיכומו של דבר, את חברת הנוחות, את המנגנון המורכב שמתחיל ללחוץ על כולם.

בחברה כזאת כבר לא משתמשים באמצעים לנוחיותו של האדם, אלא להיפך, האדם הופך להיות בן ערובה של האמצעים הללו. כל יום הם מתרבים, הם מפעילים יותר ויותר לחץ על הפרט ומדכאים את הפסיכולוגיה של ההמונים.

חברת הנוחות מטשטשת את דעתנו, מטילה עלינו את הצרכים הכוזבים, משכנעת אותנו בכך שישנם חפצים חיוניים ביותר, ובכך מנפחת את חשיבותם. הצרכים הכוזבים הללו מדכאים את האדם.

אנחנו נסחפים על ידי זרם של דעות. לוקחים מאיתנו את הזכות לחרות האישית. המרדף אחר הרווח יוצר חברה צרכנית שמטפחת משמעות מזויפת לחיים.

האדם המודרני רואה את משמעות החיים בצריכה. את מרבית שנות קיומם האנשים מבזבזים כדי להרוויח על מנת לקנות דברים שהם לא צריכים. הפרסום והתקשורת שותלים בנו מחשבות שניתן לקבל קצת אושר על ידי רכישה של מוצר זה או אחר. אבל זאת לא תקשורת, אלא מערכת שמטמטמת את ההמונים.

ביסוד של תפיסת העולם הצרכנית נמצאים: עבודה שכירה, קניות על פי העיקרון "כמה שיותר ובזול", חיסכון, צורך להרוויח כסף, קבלת אשראי, צורך למצוא עבודה בשכר גבוה יותר, פחד מפני רמת חיים נמוכה בעת הפרישה. המציאות של קיומנו מכריחה אותנו לחיות למען כסף. כולם יודעים את זה. ולמרות זאת, אנחנו ממשיכים במשחק הזה.

התייחסותי: אבל עם הזמן הרצונות שלנו משתנים, מתברר, שהערכים של העבר הולכים לאיבוד, האנשים, בניגוד לערכים שמוטלים על ידי התקשורת, נמשכים יותר לא לראוותנות, אלא למשמעות. לא אנחנו, אלא הזמן בעצמו, מוביל אותנו להערכה מחודשת של החיים. המשבר הנוכחי הוא משבר של אובדן משמעות, והוא לא יעבור עד שלא נשנה את הגישה שלנו לחיים ולמשמעות החיים. זה יכול להיות תהליך היסטורי ארוך אם הוא יתרחש לא במודע, באופן טרגי, או בזכות המודעות הוא יתממש בצורה מובנת, נוחה ומהירה. לשם כך מתגלה בדורנו חכמת הקבלה.

ידיעות קודמות בנושא:
קניות עם תועלת
אשליית הצריכה
האושר הוא לא בכסף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest