דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מעטפה ריקה בשווי של אלף דולר

מעטפה ריקה בשווי של אלף דולר

מתוך מאמר של בעל הסולם: "הקדמה לתלמוד עשר הספירות":

"כי צד הא' – הוא דרכה של תורה. כלומר, ההכנה הרבה, שהאדם צריך להכין את טהרת גופו, בטרם שיזכה, לעצם קיום התורה והמצות".

כאן מדובר על מה שנקרא "זמן ההכנה". אדם מגיע ללמוד קבלה, ובינתיים עוד לא מבין היכן הוא נמצא. הוא מתחיל מאיזו הרצאת מבוא, אחר כך עושה היכרות עם הקבוצה, משתתף בסדנאות, בעבודה משותפת. אם הוא נכלל בקבוצה, אז בין אם הוא רוצה בכך ובין אם לא, הוא מקבל מהם איזה שהם ערכים חדשים, איזה יחס.

כך מתחיל שלב ההכנה שלו, עד שהוא מגיע למצב של "לשמה". זה אומר, שהאור המחזיר למוטב, פעל עליו בכזאת צורה, שהכלים שלו החלו להשתנות בפועל.

"להשלים דרכה של תורה", זה אומר, לרצות שיקרה לך נס, ואתה תוכל לתת וליהנות מזה. אדם רוצה להיפטר מהאינטרס העצמי, אבל לא כדי להימנע מייסורים, אלא כדי שיוכל להשפיע וזו תהיה כל ההנאה שלו.

הוא יתעלה מעל הרצון לקבל שלו ויישאר בטרדות גדולות, אבל בטרדות למען הזולת. דווקא קיום כזה ייחשב עבורו לחיים. בתנאי כזה הוא משיג מצב של "לשמה", של השפעה. וכל זה ודאי, מתרחש ב"אמונה למעלה מהדעת".

אני זוכר, שפעם נסענו עם רב"ש באוטו לסאונה ואני שאלתי אותו איך אפשר לבדוק באיזו דרגה של "לא לשמה" אני נמצא. והוא הסביר את זה כך: חבר מחזיר לך מעטפה עם חוב של אלף דולר, אתה סופר את הכסף ורואה שיש במעטפה 999 דולר. אז אתה חושב שזה לא נורא: כנראה שהוא טעה בדולר אחד ואפילו לא כדאי לדבר על זה. אתה סוגר את המעטפה ומקבל את החוב.

הפעולה הזאת נחשבת "בתוך הדעת". אם ספרת ואתה הולך לפי מה שספרת, אז אתה פועל "בתוך הדעת". אבל אם ספרת, אבל מקבל את דעתו של החבר, שוודאי התכוון להחזיר לך את כל אלף הדולר, אז אתה מקבל את המעטפה ומאמין שבתוכה נמצאים כל האלף הדולר. זה אומר, שאתה הלכת מעל לדעתך, "מעל לדעת".

כמה שהוא לא החזיר לך, אתה מקבל את זה כאלף דולר. לא קיימת בשבילך הגבלה מינימלית, כמה שלא ספרת. אתה לא מציב שום תנאים, לא מעלה בדעתך שהוא טעה במקרה. דבר כזה פשוט לא יכול להיות! זה אומר, שבזה שקיבלת 999 דולר, אתה הלכתה ב"אמונה למעלה מהדעת" בדולר אחד.

ואם אתה פותח את המעטפה שהחבר מחזיר לך כחוב של אלף דולר, ורואה שיש שם רק דולר אחד, אז בזה שאתה מקבל אותו, אתה הולך ב"אמונה למעלה מהדעת" ב- 999 דולר. זה כבר משהו…

זאת "אמונה למעלה מהדעת", כאשר אתה לא מקבל כלום בחזרה, מספיקה לך רק דעתו של הבורא או דעתו של החבר, כדי להרגיש כאילו שקיבלת הכול. אתה מרגיש את ה"כאילו" הזה, כסכום מלא של אלף דולר בכל מאה אחוז. וזה ממלא אותך ונותן לך כוח לעלות ממדרגה של "לא לשמה" למדרגה של "לשמה".

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 12.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
0% לעצמי
השפעה בשני שלבים
שלושה צעדים עד הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest